ورزشی

دادکان: باید مقابل اماراتی‌ها و عربستانی‌ها بایستیم

به گزارش شورا‌آنلاین، 

 محمد دادکان در گفت‌وگو با برنامه رادیو ورزش در خصوص اینکه چقدر مسئولان دولت به دنبال این هستند که از مدیران ورزشی در امور ورزشی استفاده کنند، گفت: ابتدا من باید از فرصت استفاده کنم و بگویم که دنیا چه دید متفاوتی نسبت به ورزش و کشور ایران دارد. دنیا می‌گوید ورزش می‌تواند ارتباط خوبی را با سیاست، فرهنگ، اقتصاد و از نظر بهداشتی برقرار کند از نظر اقتصادی می‌تواند در بحث درآمدزایی تأثیرگذار باشد در زمینه سیاست می‌تواند با دنیا ارتباط برقرار کند و از لحاظ بهداشتی هم می‌تواند جامعه سالمی را بسازد. در دنیا بحث ورزش بسیار تأثیرگذار است و از افرادی استفاده می‌کنند که در زمینه ورزش بسیار متخصص هستند اما متاسفانه در ایران مدیریت ورزش نسبت به دنیا متفاوت است. زمانی که ما می‌گوییم مربی باید در بحث فنی مدیریت خوبی نسبت به بازیکنان داشته باشد این موضوع راجع به مدیران ورزشی هم صدق می‌کند که باید ارتباط و علم خوبی در ورزش داشته باشد.

* هیچ رئیس جمهوری در کشور ما از مدیران ورزشی استفاده نکرده است

وی در ادامه گفت: اما در این ۴۰ ساله به ندرت دیدیم که مسئولین از مدیران ورزشی استفاده کنند و ما نسبت به دنیا عملکرد متفاوتی داشتیم. من یادم هست که رئیس جمهور محترم کشور زمانی که در برنامه رادیویی شما صحبت کردند معتقد بودند که در ادامه از مدیرانی که دانش ورزشی دارند استفاده می‌کنند که در این چند ساله اتفاق نیفتاد، نه در این دوره از ریاست بلکه روسای جمهور گذشته هم هیچ یک از مدیران ورزشی استفاده نکردند. در واقع ورزش در کشور بی‌اهمیت است و افراد، دوستان خود را بر سر کار می‌آورند فقط از سمتی به سمت دیگری منتقل می‌شوند.

* هر فردی در وزارتخانه ای مشغول نشود سر از کمیته ملی المپیک در می‌‌آورد

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال درخصوص اینکه آیا با اینکه مدیری از جایی به جای دیگری منتقل شود موافق هستید یا خیر، گفت:فکر می‌کنم ۱۶ یا ۱۷ وزارتخانه داریم، وقتی فردی به او نمی‌رسد که در وزارتخانه‌ای مشغول به کار شود و هیچ جایگاهی ندارد سر از کمیته ملی المپیک در می‌آورد، ورزش که حیاط خلوت نیست، کسانی که بیرون نشسته‌اند و تجربه کافی ندارند بیایند و در ورزش مدیریت کنند، واقعاً باید برای مجمعی که به این افراد رأی می‌دهند تأسف خورد که چرا به فردی رأی می‌دهند و اعتقاد دارند که این فرد لیاقت نشستن بر میز ریاست را ندارد. چندی پیش چند تن از رؤسای فدراسیون با ما صحبت کردند و گفتند به ما دستور داده اند و گفتند باید رای بدهید. من گفتم که شخصیت شما اجازه این کار را می‌دهد؟ چرا باید به فردی که صلاحیت ندارد رأی بدهید؟ ولی به من گفتند آدم از اصل بیفتد ولی از اسب نیفتد. آیا به نظر شما این تفکر سالمی است که به هر قیمتی بخواهیم نشستن روی میز ریاست را حفظ کنیم؟

* اگر مردم به ۲ درصد از مدیران در ورزش رای بدهند من برای همیشه خاموش می‌شوم

دادکان در ادامه در خصوص اینکه اوایل انقلاب و پس از انقلاب از مدیران ورزشی جوان استفاده می‌کردند اما در حال حاضر از افراد مسن در امور ورزشی استفاده می‌کنند. آیا به نظر شما این مسئله به سود ورزش ایران است یا خیر، گفت: در واقع افراد مسن را به کار نمی‌گیرند، همان افراد هستند فقط سنشان بالا رفته است. در واقع در حال حاضر برای ما ملاک جوان بودن یا مسن بودن نیست، افرادی که با رابطه روی میز ریاست می‌نشینند مهم است. به نظر من نباید فرقی بین افراد وجود داشته باشد حتی در بحث جنسیت. ممکن است بانویی تمام ملاک ریاست را داشته باشد و نباید چشم‌پوشی کرد. ما متأسفانه به دنبال این نیستیم که به جامعه ورزشمان کمک کنیم. من یک سوال دارم در برنامه خوب ورزش‌تان سوالی طرح کنید تا مردم به مدیران ورزشی رأی بدهند، اگر بیش از ۲ درصد رأی آوردند من برای همیشه خاموش می‌شوم و راجع به مشکلات ورزشی هیچ صحبتی نخواهم کرد.

* باید مقابل تیم‌های اماراتی و عربستانی بایستیم

وی در مورد اینکه بعد از تیم‌های عربستانی تیم‌های اماراتی هم اعلام کردند حاضر نیستند مقابل نمایندگان کشورمان در ایران بازی کنند، عنوان کرد: این نشان دهنده ضعف ما است، وقتی آنها با قدرت می‌گویند بازی نمی‌کنیم ما هم باید با قدرت این مسئله را بیان کنیم، متاسفانه دستگاه‌های تصمیم‌گیر ما کمی ضعیف عمل می‌کنند و این فقط مربوط به فدراسیون نیست. در موضوع صنعت نفت به یاد دارید که من اجازه ندادم این تیم بالا بیاید چرا که اعتقاد دارم نتیجه باید در زمین رقم بخورد شاید همین مسئله باعث رفتن من شد ولی اجازه ندادم آنها بالا بیایند، باید مقابل تیم‌های اماراتی و عربستانی بایستیم و اعلام کنیم ما مقابل آنها بازی نمی‌کنیم. مگر وقتی مقابل آنها بازی کردیم چه اتفاقی افتاد؟ ما با یک بازی اوت شدیم و اگر بازی نکنیم چه می‌شود. نباید برای یک مسابقه حیثیت‌مان را از بین ببریم. ما پشتوانه فرهنگی و اجتماعی بزرگی داریم و نباید اجازه دهیم این رفتارها انجام شود؛ چرا باید آنها بروند لابی کنند و برای خودشان یارکشی انجام دهند پس ما چه کاری باید کنیم؟

* بدترین شکنجه دیدن فساد و بی‌عدالتی است

دادکان در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد مشکلات مدیریتی و بحث مطرح شده در مورد قرارداد مهدی طارمی با پرسپولیس در زمانی که او با باشگاه ریزه‌اسپور قرارداد داشته است، عنوان کرد: جمله‌ای هست که اشاره به این موضوع دارد که بدترین شکنجه برای انسان این است که فساد و بی‌عدالتی را ببیند و بدتر آنکه کسی در جهت اصلاح امور گام بر نمی‌دارد. مسئولان می‌دانند این مشکلات وجود دارد اما کسی قدمی برای بررسی و اصلاح آن بر نمی‌دارد. شنیده‌ام مجلس اعلام کرده قصد بررسی مسائل را دارد مگر مجلس قبل مشکلات را بررسی نکرد؟ نتیجه چه شد؟ آنها دوره‌شان به پایان رسید و رفتند، این برای مردم شکنجه است، متخلف باید معرفی شود.

* باید مدیران متخلف را دراز کنند!

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در ادامه یادآور شد: می‌گویند استقلال و پرسپولیس ۷۰-۸۰ میلیارد بدهی دارند، باید این مدیرانی که تخلف کرده‌اند را دراز کنند، ما همیشه دنبال تخلف کردن سیگار فروش هستیم، می‌گویند فلانی نظامی و سپاهی است سراغش نرویم، اتفاقاً باید این مسائل را بیشتر دنبال کرد تا مردم برخورد با متخلف را ببینند و بدانند چه کسانی را دراز می‌کنیم. اگر دو ساختمانی که با کمک همکارانم برای پرسپولیس و استقلال تهیه کردم نبود، این باشگاه‌ها هویت‌شان کجا بود؟ وقتی کسی به این تخلفات رسیدگی نمی‌کند برای مردم مثل شکنجه است. باید مردم ببینند با تخلفات برخورد می‌شود. متاسفانه در کشور ما هرکسی وا می‌ماند را مدیر ورزشی می‌گذارند. جامعه‌ای قوام و پایداری ندارد که آزادی و عدالت نباشد. نباید فقط برخوردها برای سیگارفروش باشد و برای ۲ میلیون تومان انگشت دست قطع کنند. متاسفانه میلیارد میلیارد از این مملکت پول می‌رود.

* من نظامم را دوست دارم اما باید شایسته‌سالاری باشد

دادکان در ادامه تاکید کرد: باید بررسی کرد که چه کسانی فساد کرده‌اند، جا دارد از نیروهای امنیتی و نظامی تشکر کنیم، گاهی می‌شنویم آنها در فلان روز فردی که یک بمب دستی ساخته بود تا اقدامی غلط انجام دهد را دستگیر کردند، آیا در این شرایط افرادی که تیلیارد تیلیارد پول می‌برند را نمی‌توانند شناسایی کنند؟ حیف است جامعه جوانی داریم و نباید آنها بدبین شوند. متأسفانه الان اعتقادات کمرنگ شده اما متاسفانه اعتمادها هم از بین رفته است. من خودم تحریم و تهدید شدم چرا که این حرف‌ها را می‌زنم، این حرف‌ها خلاف و علیه نظام نیست، من نظامم را دوست دارم، می‌گویند جامعه‌ای که رو به فساد و تباهی رفته جامعه‌ای نیست که آدم‌های فاسدش زیاد شده‌اند بلکه جایی است که آدم‌های خوب سکوت کرده‌اند، باید انتخاب‌های درست انجام دهیم و افراد را با شایسته‌سالاری انتخاب کنیم و اگر تخلفی صورت می‌گیرد این مسائل را بیان کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا