سیاسی

عبدالرضا هاشم‌زائی عضو کمیسیون شوراهای مجلس: گزارش نجفی دقیق بود/ تکذیبیه‌ یاران قالیباف رسم است!

به گزارش شورا‌آنلاین، عبدالرضا هاشم‌زائی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور معتقد است؛ برای مبارزه با فساد باید عزم ملی ایجاد شود؛ فساد مربوط به اشخاص و نهادهای هر جناح فکری که می‌خواهد باشد، اگر این عزم صورت بگیرد با فساد مقابله می‌شود، اگرنه، وضعیت طبق معمول این۳۷- ۳۸سال خواهد بود. مشروح گفتگو با نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی را بخوانید:

 
*آیا کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس،  طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران را پیگیری میکند؟
در گذشته طرحی برای تحقیق و تفحص از شهرداری به خاطر واگذاری املاک نجومی در مجلس بود که ابتدا در کمیسیون عمران مجلس مطرح شد. پس از ارایه به صحن رای نیاورد. بعد از شش ماه مجددا می‌توانیم این طرح را پیگیری کنیم. فصل بودجه هستیم و یک ماه تا یک ماه و نیم درگیر بررسی بودجه هستیم. دو الی سه شیفت در صحن مجلس به بررسی بودجه سال ۹۷ می‌پردازیم و کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس جلسه جداگانه ای ندارد. همه کمیسیون ها و کل مجلس درگیر بودجه هستند و در زمان بررسی بودجه طبق آیین نامه مجلس، نه صحبت پیش از دستور داریم و نه صحبت میان دستور. فعلا بعید است که طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران را در دستور کار قرار دهیم. اما با توجه به صحبت هایی که بین نمایندگان بود، مجددا به دنبال این طرح و بررسی فسادها در شهرداری تهران هستند.

*گزارش آقای نجفی را مستند و دقیق ارزیابی می‌کنید؟
خب با تکیه با آمار و ارقام گفتند. آقای نجفی با توجه به سوابقشان اهل عدد و رقم هستند و گزارششان دقیق است. اصولا به خاطر مسایل اجتماعی و مردمی خیلی از آمارها تعدیل میشود. مثل همین فسادها که بحث میشود و پرونده می‌شود موجب نگرانی افکار عمومی می‌شود. مسایلی مانند بانک ها، موسسات اعتباری و… با توجه به شناختی که از آقای نجفی داریم، گزارششان قطعا مستند بر آمار است.

*تکذیبیه‌های معاونان قالیباف از این گزارش برای چیست؟
رسم هست همانطور که دیدیم. رییس جمهور سابق و افرادش هم خیلی چیزها را تکذیب می‌کنند! بالاخره از نظر مالی میبینم ۶۰۰ یا ۷۰۰ میلیارد پول نفت در هفت-هشت سال هزینه شده اما مردم نمودی نمی‌بینند. این مسئله در شهرداری هم همین است، قاعدتا کسانی که در گذشته مسئولیت داشتند نمی‌آیند تایید کنند.

*جنجال رسانه های اصول گرا بعد از گزارش آقای نجفی را چطور ارزیابی می‌کنید؟
یکی از مشکلات ما در کشور در این۳۷- ۳۸سال که نمی‌توانیم به طور جدی با فساد مبارزه بشود، همین مسایل جناحی است. درصورتی که اعتقاد من این است که هر فسادی که در کشور اتفاق می‌افتد، باید به طور مستقل و به طور ملی به آن پرداخته شود تا مردم امیدوار باشند که ما داریم با این فسادها مبارزه می‌کنیم. متاسفانه این نیست.

هاشم‌زائی درباره مکانیزم هایی برای پیشگیری از فساد در دوره جدید مدیریت شهری گفتممکن است در مدیریت شهری جدید فسادها کمتر شود. با توجه به ساختارهایمان در کشور مبارزه با فساد تنها از یک مرجع صورت میگیرد. باید عزم ملی باشد. مجلس باید بیشتر کار کند که برای برخورد با فساد عزم ملی ایجاد شود. فساد مربوط به اشخاص و نهادهای هر جناح فکری که می‌خواهد باشد. اگر این عزم صورت بگیرد با فساد مقابله می‌شود، اگرنه، وضعیت طبق معمول این۳۷- ۳۸سال خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا