مدیریت شهری

آخرین وضعیت تکمیل مرکز فرهنگی پردیس تئاتر حرفه ای شهر تهران

به گزارش شورا‌آنلاین و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران سید احمد علوی با اشاره به ضرورت هویت بخشی به کالبدهای فیزیکی در سطح شهر، بیان داشت: ایجاد هویت در شهرها از طریق نمادهای طبیعی و انسان ساز  از  اهمیت بسیاری برخوردار است و باید این نکته مهم و کلیدی   در برنامه‌ریزی های  شهری و شهرسازی مورد توجه قرار گیرد.

به گفته علوی هویت شهری وجه تمایز یک شهر از شهر دیگر بوده و موجب حس تعلق مکانی شهروندان و مشارکت هرچه بیشتر آنان در اداره و توسعه شهر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نمادها؛ فرهنگ و هویت شهر را به  تصویر می‌کشند، تصریح کرد: عناصر و نمادهای هویت‌بخش شامل بناهای محور ، نمادهای فرهنگی و مبلمان شهری هستند.
 
به گفته قائم مقام مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران،توجه به کالبد شهری از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که بعد بصری شهر را شکل می دهد.

وی با اشاره به اینکه کالبدهای شهری نیازمند نمادهای معماری برای تجسم در ذهن مخاطب هستند، افزود: به طور مثال سردر تالار وحدت هویت معماری این مجموعه فرهنگی هنری را مجسم می کند، بنابراین پروژه پردیس تئاتر حرفه ای شهر تهران(خاوران) نیز به عنوان مجموعه فرهنگی و هنری در قالب هویت بخشی به معماری آن نیازمند طراحی و ساخت سردر اصلی است.

وی ادامه داد: با اخذ نقطه نظرات هنرمندان طراحی سردر این مجموعه فرهنگی و هنری برگرفته از پرده های نمایش و نتهای موسیقی به اجرا در آمد.

سردر پردیس  پردیس تئاتر حرفه ای شهر تهران(خاوران) که به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در حال ساخت است ۱۳ متر ارتفاع دارد و  اسکلت آن فلزی است.

 پردیس تئاتر حرفه ای شهر تهران که به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران ساخته شده است یکی از مراکز مهم تئاتر به شمار می آید که قابلیت اجرایی چندین نمایش به طور همزمان در آن وجود دارد و با توجه به محاسبات و اجرای آکوستیک ویژه، امکان اجرای موسیقی ارکسترا، سمفونیک، موسیقی کلاسیک و پاپ به شکل کاملاً حرفه ای در آن در نظر گرفته شده است.

موقعیت قرارگیری پردیس تئاتر حرفه ای شهر تهران به گونه ای است که با توجه به نزدیکی به اتوبان امام علی (ع) برخلاف سایر مجموعه هایی از این دست به راحتی دسترسی مناسب سواره از شمال و جنوب شهر را داراست و فضای باز موجود و همچنین فضاهای فرهنگسرای خاوران پارکینگ مورد نیاز مجموعه را تأمین می کنند.  

سالن اصلی به ظرفیت  1000 نفر برای اجرای نمایشهای حرفه ای با امکانات کامل پشت صحنه و کارگاه دکور،دوسالن تئاتر با قابلیت چیدمان های مختلف برای اجرای تئاتر تجربی هر کدام  به ظرفیت ۱۵۰ نفر، یک سالن نمایش عروسکی برای کودکان و نوجوانان به ظرفیت ۱۳۰ نفر،یک سالن سینما برای کودکان و نوجوانان به ظرفیت ۱۵۰ نفر، کتابخانه تخصصی تئاتر،فروشگاههای عرضه محصولات فرهنگی، سه سالن تمرین با تمامی امکانات،فضای گردهمایی و برگزاری کنفرانسها و جشنواره ها، فضاهای باز و اجرای نمایشهای خیابانی و آئینی، دسترسیهای مختلف برای مراجعین، تماشاگران، بازیگران و مهمانان ویژه، لابی بزرگ و ورودی دارای مرکز کنفرانس و گردهمایی که امکان برگزاری جشنواره ها و گروههای مرتبط با کاربری مجموعه در آن وجود دارد و رستوران و فضاهای خدماتی برای مراجعان از جمله کاربری های در نظر گرفته شده برای این مجموعه فرهنگی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا