سیاسی

اغتشاش و آسیب رساندن به اموال مردم را نمی‌توانیم تحمل کنیم/ خشونت‌گران از مردم نیستند

به گزارش شورا‌آنلاین، عبدالرضا رحمانی فضلی در نخستین اجلاس پنجمین دوره شورای عالی استان‌ها در خصوص حوادث و تجمعات اخیر در کشور گفت: در حوادث چند روز اخیر فرصتی پیش آمد تا بار دیگر افرادی که علیه مردم توطئه می‌کنند دست‌شان رو شود. اینکه مردم نیز مطالبه‌گری کنند چیز بدی نیست. ما در گذشته نیز تجمعات داشته‌ایم و این تجمعات در مقابل استانداری و مجلس و … بوده که همیشه مسئولین تلاش کردند این مطالبات را به گونه‌ای پاسخ دهند که به محل اعتراض تبدیل نشود.

وی افزود: ما وارث موسسات و نظامات مالی بوده‌ایم که هیچ یک از آنها در این دولت اتفاق نیفتاده است و این موسسات زمانی تشکیل شده‌اند که هیچ حساب و کتابی برای تشکیل آنها وجود نداشته و لذا مردم را امروز دچار اشکال کرده است.

وزیر کشور ادامه داد: مشکلات بیش از ۹۵ درصد این موسسات توسط دولت حل شده است و تنها حدود سه درصد آنها که رقم بالای ۲۰۰ میلیون تومان دارند باقیمانده است. دولت به جد در قالب اقتصاد مقاومتی نسبت به رفع موانع تولید گام برداشته‌اند و خوشبختانه توانسته‌ایم مسائل و معضلات بسیاری همچون پدیده، موسسات مالی و … را به مرور حل کنیم.

وی تاکید کرد: اما برخی که می‌خواهند این موضوعات را به گونه‌ای حل کنند که در آن رعب و وحشت اغتشاش و آسیب رساندن به اموال مردم وجود داشته باشد و چهره نظام‌مند و متعالی مردم ایران اسلامی را به عنوان قانون شکن معرفی کنند قطعا نمی‌توانیم تحمل کنیم. کسانی که این روزها با سوء استفاده از فضای مجازی خشونت‌ورزی و ساخت مواد منفجره و نحوه به آتش کشیدن محل زندگی و کسب مردم را آموزش می‌دهند بی تردید از مردم نیستند.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه افرادی که از متانت توام با اقتدار پلیس، سوء استفاده کردند باید به مردم پاسخ دهند، افزود: قطعا باید این افراد پاسخ این قانون شکنی‌ها و بی حرمتی‌ها را به مردم بدهند. مدارای ما به این دلیل است که به اقتدار خود اطمینان داریم. همه ما تجربه‌های خشونت ورزی در منطقه را می‌بینیم. اگر می‌خواهیم به خواست‌های به حق مردم جامع عمل پوشیده شود باید در مدار قانون حرکت کنیم. چرا که در قانون گریزی هیچ یک از این معضلات و مشکلات حل نخواهد شد. افرادی که از فضای مجازی سوء استفاده کردند شناخته شده هستند و قطعا به موقع برخورد لازم با آنها صورت خواهد گرفت. ساختارهای دولت، مجلس و شوراها باید در حوزه اعلام مطالبات و درخواست‌های مردم ایفای نقش کنند و نقش نمایندگی خود را به نحو احسن انجام دهند اما در این میان بی تردید نمی‌گذاریم جامعه دچار تزلزل شود.

وی ادامه داد: امروز دشمنان ما که در منطقه منتخب مردم خود نیستند و مشارکت مردم خود را در نظام‌هایشان پیش بینی نکرده‌اند ادعای حمایت از مردم ما را دارند. چرا که این دشمنان مردم ما را نشناختند. امروز نیاز است که ما مسئولین مصمم‌تر از همیشه مطالبات مردم را پاسخ دهیم و در این میان شما نمایندگان مردم در شورا در مقابل خدا و مردم مسئول هستید. همه شما با هر ابزار قانونی متعهد هستید خواسته‌های مردم را پیگیری کنید. باید مردم را قانع کنید تا با وجود محدودیت در منابع، خواسته‌ها و مطالبات مردم و منابع را تعادل بخشند. همه ما مدیون مردم هستیم.

وی افزود: امیدوارم در انتقال قدرت قانونی اعضای شوراهای سابق تجربه خود را در اختیار اعضای جدید قرار دهند و همه با هم یکدیگر را در اداره هر چه بهتر نظام جمهوری اسلامی ایران یاری رسانیم. بی تردید انسان واقعی کسی است که در مسئولیت‌هایی که قرار می‌گیرد آنها را امانت بداند و از خداوند توفیق در مسئولیت‌ها را برای همه مسئلت دارم.

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نقش جایگاه شوراها در مشارکت مردم در تصمیم گیری‌ها گفت:  امیدوارم این توفیق را داشته باشیم که قدر این مردم که در تمام طول انقلاب در واگذاری اختیارات به مسئولین خود و تصمیم گیری‌ها در کنار مسئولین‌شان بوده‌اند را بدانیم. امیدوارم در تحقق آرمان‌های مردم ، تحقق خواست و مطالبات به حق آنها و رسیدن به تعالی و پیشرفت وظایف خود را به نیکی انجام دهیم.

به گفته رحمانی فضلی، شوراهای شهر و روستا پر تعدادترین و موثرترین نهادی هستند که در موضوعات مختلف مستمر و پیگیر باید ایفای نقش کنند. به شکلی که حتی شوراها نسبت به رئیس جمهور به عنوان فرد نخست دولت بیشتر با مردم تماس دارند. این سطح تماس می‌تواند بهترین تحلیل، برداشت و دقیق‌ترین مطالبات مردم را در شوراها جستجو کرد. موفقیت شوراها موفقیت مدنیت اجتماعی در نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

وی ادامه داد: شورای عالی استان‌ها به عنوان منتخبین مسئولیت سنگین‌تری را بر عهده خواهد داشت. به شکلی که نمایندگان این شورا حلقه بلافصل با حاکمیت و دولت هستند و کسانی هستند که در سطح ملی ایفای نقش می‌کنند و امیدوارم همه ما به وظایف خود آشنا باشیم و به بهترین شکل ممکن وظیفه خود را انجام دهیم.

رحمانی فضلی با اشاره به دستاوردهای دولت ظرف چهار گذشته گفت: در چهار سال توانستیم در حوزه اقتصادی موفقیت‌های زیادی را کسب کنیم که نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خود مردم در کسب این موفقیت سهم اصلی را دارند. ما توانستیم تورم را به هشت درصد برسانیم و رکود منفی هشت درصد را به رشد ۱۳ درصد در سال قبل برسانیم که هر یک از اینها نشان از توفیق در حوزه اقتصادی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا