شورای شهر

مترو تهران در برابر زلزله ۸ ریشتر مقاوم است

به گزارش شورا‌آنلاین، محسن هاشمی در حاشیه سی و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عدم کارا بودن سامانه ۱۳۷ از سوی یکی از اعضای شورای شهر تهران تذکر داده شد و از مسئولان شهرداری درخواست داریم سامانه ۱۳۷ را جدی بگیرند چرا که یکی از اعضای شورای شهر تماس گرفته است و این سامانه به درستی عمل نکرده است.

وی ادامه داد: در ادامه این جلسه خوانساری رئیس اتاق بازرگانی مسائل مهمی را از اقتصاد تهران مطرح کردند و اعضا نیز نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند.

هاشمی درباره زلزله اخیری که در تهران اتفاق افتاد نیز بیان داشت: موضوع زلزله بسیار با اهمیت است و در هنگام وقوع آن نیز شاهد مشکلات متعددی در تهران بودیم. شهرداری تهران بلافاصله کارگروه 14‌گانه را تشکیل و توضیحاتی برای مقابله با زلزله و امداد و نجات مطرح شد.

وی بیان داشت:‌در ادامه این جلسه بررسی طرح الزام شورای شهر تهران مبنی بر تشکیل کمیته ارتقاء ایمنی ساختمان‌های بلندمرتبه شهر تهران به تصویب رسید.

هاشمی ادامه داد: دو پرونده باغات نیز در جلسه شورا به تصویب رسید. این دو پرونده بر اساس رأی کمیسیون ماده ۷ باغ محسوب می‌شده و هنگامی که مالک اعتراض می‌کند به صحن شورا می‌آید و در صحن شورا نیز نظر کمیسیون ماده ۷ تأیید می‌شود.

وی درباره لغو فروش طرح ترافیک یکساله در تهران نیز اظهار داشت: در فضای مجازی صحبت‌هایی درباره طرح ترافیک و پیشنهاداتی ارائه شده است ولی تا کنون گزارش مکتوبی در این خصوص دریافت نکرده‌ایم.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران احتمالاً جلساتی با معاون شهردار تهران درباره طرح ترافیک داشته است.

وی گفت: ما نباید نظری بدهیم که باعث تشویش اذهان عمومی شود چرا که تشویش اذهان عمومی بسیار مهم است و دادستانی نیز به این موضوع حساس است.

هاشمی بیان داشت: ما باید از تجربیات دیگر  کشورها استفاده کنیم و امیدوار هستیم بتوانیم وضعیت طرح ترافیک را بهتر عمل کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در هنگام زلزله در تهران شاهد ترافیک شدیدی بودیم،‌گفت: متأسفانه تمامی مسائل ۲۴‌گانه به شورا واگذار نشده است و شورای شهر عضو کمیته اضطرار و مدیریت بحران نیستند که باید طرحی ارائه دهیم که اعضای شورا نیز دراین جلسات حضور یابند.

هاشمی افزود: اکثر مسائل تهران در ارتباط با سازمان‌هایی است که ارتباطی با شورا ندارند.

وی افزود: باید قبل از تصویب بودجه سال ۹۷ پیشنهاداتی که درباره طرح ترافیک است به صحن شورا ارائه شود و تصمیمات لازم اتخاذ گردد.

هاشمی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه اکثر اتوبوس‌های تهران باید به فیلتر دوده مجهز شود، گفت: اکثر اتوبوس‌های تهران گازسوز هستند و باید به سمت برقی کردن اتوبوس‌ها پیش برویم.

وی درباره جلسه‌ای که با رئیس  مجلس شورای اسلامی داشته است، گفت: اولین گزارش را در قالب ۲۲ صفحه شهردار تهران در خصوص آلودگی هوا به رئیس مجلس ارائه داده است و درباره تاب‌آوری تهران در هنگام حوادث نیز گزارش‌هایی تهیه و ارائه خواهد شد.

رئیس شورا درباره اینکه شورای شهر سیاسی نیست،‌گفت:‌شورای شهر سیاسی نیست ولی بعضی اوقات برخورد سیاسی با آن دارند بنابر این می‌توان گفت که نیت شوراها سیاسی نیست ولی وقتی که در مقابل بعضی‌ها کار سیاسی می‌کنند شورا هم مجبور است پاسخ متقابل بدهد. در اصل در شورا خدمت‌رسانی به مردم در اولویت قرار دارد.

رئیس شورای شهر تهران درباره مقاوم بودن مترو در مقابل زلزله نیز اظهار داشت: مترو تهران در برابر زلزله‌ای تا ۸ ریشتر مقاوم است و تنها اگر بیش از ۸ ریشتر زلزله بیاید دچار شکستگی می‌شود و خطر ریزش نخواهیم داشت.

وی بیان داشت:‌تا کنون ۱۰۵ سوله بحران احداث شده است که بنده معتقد هستم برای ۳۵۴ محله باید سوله مدیریت بحران ساخته شود.

هاشمی افزود: در حال حاضر ۱۰۰ ایستگاه مترو داریم که می‌توانیم سوله‌های مدیریت بحران نیز در آنجا بسازیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا