شورای شهر

هاشمی: تهران آماده حوادث بزرگ نیست/مسئولان نظام حساس باشند

به گزارش شورا‌آنلاین، محسن هاشمی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه سی‌ودوم شورای شهر تهران با بیان اینکه امیدوارم زلزله تهران موجب برانگیخته شدن توجه مسوولان نظام و تخصیص اعتبارات و امکانات شود، گفت: با توجه به زلزله هفته گذشته لازم می‌دانم از همه عوامل موثر در مدیریت بحران و… تشکر کنم.

وی تأکید کرد: از نظر امداد و نجات برای زلزله آمادگی نسبی داریم اما اگر شدت حادثه و تعداد مصدومان افزایش یابد این امکانات کافی نیست و باید برای اطمینان مردم، اعتبارات کافی تخصیص داده شود.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه ستاد بحران شهر تهران دقایقی بعد از زلزله تشکیل جلسه داد و هنوز هم فعال است، گفت: ۸۶ کارگروه در زمینه مدیریت بحران در تهران فعالیت می‌کنند و امیدواریم مسوولان نظام نسبت به زلزله تهران حساس باشند چراکه زلزله ۵.۲ ریشتری نه آنقدر کوچک بود که جلب توجه نکند و نه آنقدر بزرگ که باعث تخریب شود؛ اما تذکری به همه مسوولان و مردم بود تا نسبت به زلزله تمهیدات بهتری بیندیشند.

وی با بیان اینکه امید است شهرداری تهران، هلال‌احمر و آموزش و پرورش بازنگری در نقش خود در مدیریت بحران داشته باشند، تصریح کرد: بازنگری صورت گیرد تا اگر لازم است از سران نظام تقاضای کمک کنیم و اعتبارات لازم اخذ شود.

رییس شورای شهر تهران گفت: امداد و نجات ما در وضعیت خوبی است اما اگر شرایط بدتر شده و خرابی‌ها افزایش یافته و تعداد کشته‌ها و مجروحان افزایش یابد، توان پاسخگویی به مشکلات را نداریم که باید این مساله مرتفع شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا