مدیریت شهری

کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها و افزایش ظرفیت خطوط ۳ و ۴ مترو

به گزارش شورا‌آنلاین، فرنوش نوبخت گفت: پیش از این سرفاصله حرکت قطار‌های مترو در بخش شمالی خط ۳ به ۱۰ دقیقه کاهش یافته بود و اکنون ۲ رام قطار دیگر به تعداد قطار‌های فعال در این خط اضافه و سرفاصله حرکت قطار‌ها به ۹ دقیقه رسیده است.

وی با بیان اینکه با اضافه شدن این دو رام قطار جدید، در روز‌های عادی سرفاصله حرکت قطار‌ها از ۱۰ دقیقه به ۹ دقیقه و در روز‌های تعطیل سرفاصله حرکت قطار‌ها از ۱۵ دقیقه به ۱۲ دقیقه کاهش یافته است تصریح کرد: در مجموع ۲۰ حرکت در روز‌های عادی و ۳۰ حرکت در روز‌های تعطیل به مجموع حرکت قطار‌ها در خط ۳ اضافه می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران ادامه داد: با این تغییرات ۳۵ هزار سفر در روز‌های عادی و ۵۰ هزار سفر در روز‌های تعطیل به ظرفیت خط سه متروی تهران اضافه می‌شود.

نوبخت در ادامه از افزایش تعداد حرکت قطار‌ها در خط ۴ خبر داد و گفت: با افزایش ۳۸ حرکت و مجموع اعزام ۴۰۴ حرکت در روز، ظرفیت پذیرش مسافر در این خط افزایش پیدا کرده است.

به گفته وی در آبان ماه سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۴ متروی تهران در روز‌های عادی به ۴ دقیقه کاهش یافت و اکنون نیز با اضافه شدن حرکت‌های جدید، به طور میانگین روزانه صد هزار سفر به ظرفیت خط ۴ اضافه شده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تصریح کرد: در عصر روز‌های پنجشنبه نیز با اضافه شدن ۸ حرکت، سرفاصله حرکت قطار‌های این خط از ۷ به ۶ دقیقه کاهش پیدا کرده است؛ ضمن اینکه با افزایش ۱۶ حرکت، سرفاصله حرکت قطار‌های خط ۴ در روز‌های جمعه و تعطیل هم از ۹ به ۸ دقیقه رسیده است.

نوبخت با اشاره به شروع فصل سرما خاطرنشان کرد: در حال حاضر با کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خطوط مترو و افزایش ظرفیت متروی تهران به عنوان پاک‌ترین، ایمن‌ترین و سریع‌ترین وسیله حمل‌ونقل عمومی درون شهری، در جهت کاهش آلودگی هوا و ترافیک پایتخت گام مؤثری برداشته شده است و مطمئنا با تأمین ناوگان‌های بیشتر سرفاصله حرکت قطار‌ها در خطوط متروی تهران بازهم کاهش خواهد یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا