مدیریت شهری

جنگل کاری ۵۴۰ هکتار از اراضی شمالی منطقه دو

به گزارش شورا‌آنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه دو، محمد علی مختاری مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تهران پس از بازدید از محدوده های شمالی وحریم منطقه دوگفت: در راستای کاهش آلودگی هوا و جلوگیری از گسترش بی رویه شهرها و ساخت و سازها، حفظ پوشش گیاهی دامنه البرز که از اهمیت ویژه ای برخورد دار است. وبه همین دلیل طرح کمربندی  فضای سبز در شهرداری تهران شروع شده است.

وی افزود: منطقه ۲ تهران هم جزیی از طرح کمربندی به شمار می آید و می توان در اراضی کوهستانی آن جنگل کاری کرد. در همین راستا سازمان پارکها از هفته اول دی ماه طرح جنگل کاری در ۵۴۰ هکتار از اراضی کوهستانی منطقه را شروع می کند.

مختاری با اشاره به اینکه از مجموع ۵۴۰ هکتار، ۵۰۰ هکتار در قالب طرح  پردیس کوهستانی و حدود ۴۰ هکتار در قالب دروازه البرز قرار خواهد گرفت گفت: پروژه جنگل کاری در این محدوده ها از هفته اول دی ماه آغاز خواهد شد و امیدواریم پیش از هفته درختکاری طرح به پایان برسد.

کشت پورضمن ابراز خرسندی از مشارکت شهرداری تهران در اجرای این طرح ها افزود: علاوه بر طرح های جنگل کاری پردیس کوهستان و دروازه البرز توسط سازمان پارکها، شهرداری منطقه هم در حال اجرای پروژه پردیس کوهستانی کوی فراز به مساحت ۲۰۰ هکتار است که با تکمیل هر ۳ طرح، کمربند سبز در حاشیه شمالی منطقه شکل می گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا