اجتماعی و فرهنگی

سایه مرگ بالای سر پایتخت نشین ها/آلودگی هوا در هر ۲۴ ساعت جان ۱۲ تهرانی را می‌گیرد

به گزارش شورا‌آنلاین، مرتضی الویری در جلسه علنی امروز شورای شهر بعد از ارائه گزارش پورسیدآقایی گفت: نظارت بر حمل‌ونقل بر عهده شهرداری نیست.پلیس‌ راهور بیش از این زیرنظر شهرداری کار می‌کرد.

وی ادامه داد: راهور از شهرداری جدا شد و حالا شهرداری قوه نظارت خود را از دست داده است.

وی با بیان اینکه پارک دو طرفه خیابان‌های باریک یک معضل شده است، گفت: و حالا همین خیابان‌ها تبدیل به پارکینگ شده‌اند و باید برای آنها چاره‌ای اندیشید.

عضو شورای شهر تهران به گزارشی در سال ۸۴ در مورد حمل‌ونقل شهری اشاره کرد و گفت: در آن گزارش آمده بود که ۲۰ درصد سفرها آموزشی است که نشان از پراکندگی محیط‌های آموزشی دارد.

الویری تأکید کرد: باید دستگاه‌های نظارت‌کننده به شهرداری برگردندند که در این زمینه باید با مجلس صحبت کرد.

همچنین محمد سالاری عضو دیگر شورای شهر گفت: ناهنجاری‌های تمام عیاری در حوزه حمل‌ونقل داریم که بخشی از این مشکل ناشی از مسائل حقوقی و قانونی، بخشی مربوط به مدیریت شهری و بخشی هم مربوط به تعاملات با سایر بخش‌هاست.

وی تأکید کرد: انتظار افکار عمومی و شورای شهر این است که شهرداری برنامه عملیاتی خود را ارائه کند و بگوید نقشه ۴ سال آتی چیست و به کجا می‌رسد.

شهربانو امانی عضو دیگر شورای شهر بعد از اظهارات پورسیدآقایی گفت: هر ۲۴ ساعت ۱۲ نفر در تهران جان خودر ا به علت آلودگی هوا از دست می‌دهند.

وی تأکید کرد: در برنامه دوم شهرداری موظف بود بر روی ۸ هزار اتوبوس فیلتر دودی نصب کند اما حالا تنها روی ۵۰ دستگاه اتوبوس نصب شده است.

امانی تأکید کرد: در بحث خودروها و موتورهای گازوئیلی و کالبیراتوری باید ممنوعیت عبور و مرور ایجاد شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا