مدیریت شهری

معاون حمل و نقل شهرداری: تغییری در روند صدور آرم طرح ترافیک صورت نگرفته است

به گزارش شورا‌آنلاین، محسن پورسیدآقایی در حاشیه بیست و پنجمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  معاونت حمل و نقل و ترافیک کمبود منابع بسیاری دارد که طبیعتا این کمبود منابع باید از طرق مختلف تامین شود و تنها راه آن گرفتن عوارض از مردم نیست. 

وی تصریح کرد: بنابراین در حال رایزنی هستیم با دولت که در بودجه ۹۷ از طرق مختلف این موضوع را تامین کند. البته بخشی از عوارض را به شورا پیشنهاد داده‌ایم که بتوانیم از شهروندان دریافت کنیم.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران افزود: مترو در سال ۷۰۰ میلیارد تومان زیان دارد و شرکت زیان‌ده در بورس نمی‌تواند شرکت کند، بنابراین ما نمی‌توانیم زیان را در بین مردم توزیع کنیم. 

پورسیدآقایی بیان کرد: مترو در حال خدمت‌رسانی به مردم است و باید هزینه‌ای تمام شده مترو تعیین شود و این موضوع باید از طریق دولت یا از طریق منابع شهرداری تامین شود.  این موضوع از عوارض ساختمانی یا ارزش افزوده تامین خواهد شد، در هر صورت بودجه مترو باید از طرقی تامین شود. 

وی گفت: شرکت مترو در حال حاضر روزانه ۲ میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کند و باید برای توسعه مترو بودجه اختصاص داد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در ادامه به آخرین وضعیت ثبت‌نام طرح ترافیک گفت: هنوز هیچ تغییری در خصوص طرح ترافیک مصوب نشده است و ثبت‌نام در دی و بهمن انجام می‌گیرد که البته ایراداتی در دستگاه‌های نظارتی به طرح داشتند که در حال حاضر نسبت به رفع آن اقدام می‌کنیم و مطالعات و پیشنهادات را مورد بررسی قرار می‌دهیم و به محض اینکه مطالعات آماده شود آن را اعلام می‌کنیم. 

پورسیدآقایی اضافه کرد: متاسفانه در گذشته در سال‌ 91 تعداد زیادی نیروهای مازاد در شرکت بهره‌برداری مترو جذب و تخلف آشکار بوده و پرونده در سازمان بازرسی اعلام و به دادگاه ارسال شده است که بخش مهمی از این نیروها براساس ضوابط جذب نشده‌اند و از طریق روابط بوده و ما اگر بخواهیم این مشکل را حل کنیم باید از این نیروها در خطوطی که در آینده توسعه می‌یابد استفاده کنیم و بنابراین پدیده کم‌کاری در برخی از نیروها برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی خط ۷ قاعدتا ما با کمبود نیرو مواجه خواهیم بود و باید نیرو جذب کنیم. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا