شورای شهر

بررسی پرونده قطع ۴۳۳ اصله درخت در شورا/حبیب زاده: تخلف شهرداری منطقه یک باید در گینس ثبت شود!

به گزارش شورا‌آنلاین، در بیست و ششمین جلسه شورای شهر تهران گزارش کمیسیون شهرسازی و معماری در خصوص پلاک ثبتی با شماره ۸۰.۵۶ واقع در منطقه یک شهر تهران بررسی شد.

محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری در ابتدا جزئیات زمین را تشریح کرد و گفت: این زمین با ۱۲۳۷ مترمربع مساحت در خیابان ازگل منطقه یک شهرداری تهران قرار دارد و ۴۳۳ اصله درخت در پلاک ثبتی مذکور قطع شده است.

او ادامه داد: براساس طرح تفصیلی جدید کاربری زمین R است اما براساس سند کاربری آن مزروعی نوشته شده است و شهردار منطقه با وجود آنکه از این مسئله اطلاع داشته ابتدا مجوز گودبرداری و پروانه ساخت را صادر کرده است و بعد پرونده را به کمیسیون ماده ۷ در خصوص باغ بودن یا نبودن زمین فرستاده است.

عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه کماکان ۲۴۸ اصله درخت در حاشیه زمین باقی مانده، خاطرنشان کرد: براساس رای کمیسیون ملک باغ بوده و مالک باید علاوه بر پرداخت عوارض سه برابری دو برابر تعداد درختان قطع شده درخت بکارند. همچنین زمین باید توسط شهرداری ضبط شده و ماده ۴ نیز اعمال شود.

او در تشریح ماده ۴ افزود: براساس ماده ۴ کسانی که بیش از ۳۰ اصله درخت قطع کرده باشند باید به دادگاه رفته و در مورد آنها حکم قضایی صادر شود. ازنظر کمیسیون تا زمان احیای کامل باغ نباید هیچ‌گونه مجوزی صادر شود.

پس از اتمام گزارش کمیسیون معماری وشهرسازی افشین حبیب‌زاده معاونت نظارت شورای شهر با تاکید بر ابعاد فاجعه گفت: ۴۳۳ اصل درخت در این زمین قطع شده است و جای سوال دارد که نقش شهرداری در این میان چه بوده است. باید اسم شهرداری منطقه یک را در گینس ثبت کرد. به نظر من با توجه به بعد تخلف همه کارکنان شهرداری که در این تخلف نقش داشته‌اند، باید به کمیته انضباطی معرفی شوند.

شهربانو امانی در ادامه با تاکید بر اینکه باید در مورد افرادی که این تخلفات را مرتکب می‌شوند با شفافیت برخورد کرد، ادامه داد: من با این محله و منطقه آشنا هستم. این افراد علاوه بر درختان مسیر عبور و مرور مردم را هم قطع کرده‌اند و از آنجایی که این افراد صاحب نام هستند ممکن است رای دادگاه هم به نتیجه نرسد. به نظر من باید نام این افراد در صحن شورا خوانده شود.

پس از اظهارات امانی و حبیب‌زاده، محسن هاشمی رئیس شورای شهر پیشنهاد داد گزارشی از تخلفات صورت گرفته به شورا ارائه شود تا افراد متخلف در شهرداری در کمیته انضباطی تنبیه شوند.

حبیب‌زاده نیز از رئیس شورا خواست که اسم افراد متخلف را در تریبون شورا بخواند و رئیس شورا در پاسخ به حبیب‌زاده گفت: قانونا نمی‌شود از پشت تریبون اسم آنها را خواند اما اگر شما بخواهید می‌توانید اسامی‌شان را اعلام کنید.

در ادامه علاوه بر رای و نظر کمیسیون ماده ۷ در خصوص حکم صادر شده در مورد زمین مذکور پیشنهاد محسن هاشمی نیز به رای گذاشته شد و مقرر شد؛ گزارشی از سوی کمیسیون معماری و شهرسازی در خصوص تخلفات شهرداری منطقه تهیه شده تا به کمیته انضباطی ارائه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا