مدیریت شهری

کتابگردی کودکان کار در کتابخانه های شمال تهران

به گزارش شورا‌آنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک سعید کارگران معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری این منطقه با بیان خبر فوق اظهار داشت: طرح کتابگردی کودکان کار با همکاری مرکز خدمات اجتماعی شهرداری منطقه یک و نواحی۷،۳و ۸ وموسسه آفتاب زندگی در شمال تهران اجرا شد و طی آن بیش از ۲۰ کودک کار از مراکز فرهنگی شمال تهران از جمله کتابخانه دکتر عظیمی و خانه کتاب رایزن بازدید کردند.

 کارگران تصریح کرد: کودکان در این بازدید با محیط کتابخانه ها آشنا شدند و به کشیدن نقاشی و خواندن کتاب پرداختند و هدایایی نیز به آنها اهدا شد.

وی با تاکید بر مشکلات کودکان کار در کسب سواد و تاثیرهای سوء عدم مطالعه‌ی این قشر در جامعه گفت: باید بستر مناسب برای مطالعه و تغییر فضای زندگی کودکان کار فراهم شود تا آنها با آگاهی از حقوقشان بتوانند همچون دیگر  کودکان به امکانات  آموزشی، فرهنگی و تفریحی دسترسی داشته باشند.

معاون شهردار منطقه یک دیدار با کودکان و نوجوانان معلول جسمی و حرکتی را از دیگر برنامه های طرح کتابگردی در هفته کتاب دانست و گفت: کودکان معلول نیز مانند سایر اقشار جامعه نیازمند غذای روح و روان بوده و باید برای آنها امکانات مناسبی جهت تهیه کتاب و کتابخوانی فراهم شود.

کارگران افزود: در این دیدار ضمن دلجویی از کودکان معلول جسمی و حرکتی ،به آنها کتاب اهدا می شود تا بتوانند با خواندن کتاب علاوه بر بالا بردن اعتماد به نفس خود، نسبت به مسایل روز آگاهی بیشتری پیدا کنند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا