ورزشی

اشکانی: منعی برای حضور کشتی‌گیران تیم ملی در جام باشگاه‌های جهان نیست

به گزارش شورا‌آنلاین، علی اشکانی درباره اردوی جدید تیم ملی کشتی فرنگی پس از تعطیلی حدوداً ۴۵ روزه اظهار کرد: پس از حضور در رقابت‌های آسیایی، کشورهای اسلامی، بازی‌های داخل سالن آسیا و قهرمانی جهان، کشتی‌گیران و کادر فنی تیم ملی به معنای واقعی احساس خستگی داشتند و به همین دلیل پس از استراحتی ۴۵ روزه بار دیگر از ۱۶ آبان‌ماه اردوی تیم ملی را برای آمادگی جهات حضور در رقابت‌های پیش رو آغاز کردیم.

سرمربی تیم ملی کشتی‌فرنگی درباره اهدف کادر فنی در این اردو گفت: هدف ما در این اردو آشنا کردن هر چه بیشتر کشتی‌گیران با قوانین جدید داوری و اوزان جدید و سیستم جدید وزن‌کشی بوده و کمتر بر روی آمادگی بدنی کشتی گیران تمرکز داشتیم چرا که آشنایی با قوانین جدید اهمیت بسزایی برای موفقیت هر چه بیشتر در رویدادهای پیش رو دارد. البته آمادگی بدنی کشتی‌گیران و انجام تمرینات سبک نیز در این اردو اهمیت دارد و سعی می‌کنیم در خلال تمرینات قوانین جدید را نیز برای کشتی‌گیران تبیین کنیم.

وی درباره میزان آمادگی کشتی‌گیران حاضر در اردوی تیم ملی نیز خاطرنشان کرد: کشتی‌گیرانی که می‌خواهند در رقابت‌های جهانی و مخصوصاً المپیک بزرگی کنند و برای کشورمان افتخارآفرین باشند باید بر روی رفع ایرادات فنی خود و رشد فنی تمرکز کنند. در غیر اینصورت نمی‌توانند به اهدافی که در سر دارند برسند. ما کشتی‌گیرانی می خواهیم که حتماً نسبت به گذشه رشد داشته باشد و برای رسیدن به وضعیت مطلوب تلاش کنند.

اشکانی در پاسخ به این سوال که کدام یک از کشتی گیران تیم ملی در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان شرکت می‌کنند، گفت: ما از حضور حداکثری کشتی‌گیران‌مان در رقابت‌های باشگاه‌های جهان استقبل می‌کنیم چرا که حضور در این رقابت‌ها می‌تواند باعث آشنایی هر چه بیشتر کشتی‌گیران با قوانین جدید باشد و به رشد فنی آن ها نیز کمک خواهد کرد. بنابراین از نظر کادر فنی تیم ملی هیچ محدودیتی برای حضور کشتی‌گیران تیم ملی در جام باشگاه‌های جهان وجود ندارد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پایان درباره تعداد مصدومان اردوی تیم ملی نیز گفت: به هر حال مصدومیت همواره با کشتی گیران همراه بوده اما در حال حاضر امیر قاسمی منجزی، رامین طاهری و محمد علی گرایی با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کنند اما انشاءالله به مرور به وضعیت مناسب خواهند رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا