ورزشی

استیلی: مربیان رده‌های پایه چگونه انتخاب می‌شوند؟

به گزارش شورا‌آنلاین، حمید استیلی درباره حذف تیم ملی جوانان از مسابقه‌های جام جهانی اظهار کرد: با وجود اینکه تیم ملی نوجوانان ما نتایج خوبی در جام جهانی گرفت اما متاسفانه تیم جوانان نتوانست انتظارات را برآورده کند. من فکر می‌کنم در فوتبال ایران بیش از اندازه به تیم‌های بزرگسالان اهمیت می‌دهند و کمتر تیم‌های پایه مورد ارزیابی و آموزش قرار می‌گیرند. بازیکنان در سنین پایین باید در کنار یکدیگر باشند و به آن‌ها آموزش صحیح داده شود. اینکه یک سال یا دو سال تیمی را جمع کنند و به تورنمنتی بفرستند قاعدتا موفقیتی حاصل نخواهد شد. اگر الان می‌بینید تیم ملی بزرگسالان ایران در رده نخست آسیاست و نتایج خوبی کسب کرده به خاطر برنامه‌ریزی درستی است که در تیم بزرگسالان انجام شده است.

وی افزود: باید از فدراسیون فوتبال پرسید مربیان رده پایه از طریق چه کسانی انتخاب می‌شوند؟ یعنی آیا هیات رییسه و یا کمیته فنی اعضای کادر فنی تیم‌ها را انتخاب می‌کنند یا نظرات دیگر دخیل است. بعد از اینکه حتی مربیان تیم‌های پایه انتخاب می‌شوند باید به کار آن‌ها هم نظارت شود تا ببینیم آیا کارشان را درست انجام می‌دهند یا خیر. برنامه‌ریزی برای تیم‌های پایه باید بلندمدت باشد چرا که همیشه این گونه بوده به مربیان داخلی کمتر امکانات و فرصت می‌دهیم اما وقتی مربی خارجی باشد همه چیز در اختیارش است. اینکه تیم جوانان ما از جام جهانی حذف می‌شود باعث سرخوردگی بازیکنان شده و باعث می‌شود استعدادهای زیادی در رده جوانان کشته شود.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه درباره وضعیت این روزهای این باشگاه و جدایی علی‌اکبر طاهری هم گفت: پرسپولیس یک تیم درونی و یک تیم بیرونی دارد که حدود ۲ سال با یکدیگر هماهنگی خوبی داشتند و موفقیت‌های خوبی به دست آوردند. الان هم می‌بینید تیم درونی هماهنگی خودش را دارد و بازی‌های خوبی انجام می‌دهد اما باید دید تیم بیرونی چه کار می‌کند و چگونه مشکلات را حل می‌کند. علی‌اکبر طاهری در زمانی که در پرسپولیس بوده زحمات زیادی برای این باشگاه کشیده است. درست است که قانون می‌گوید بازنشستگان کنار بروند اما من می‌گویم الان زمان مناسبی برای تغییر مدیرعامل در باشگاه پرسپولیس نبود و بهتر نبود حداقل تا نیم فصل صبر می‌کردند چرا که این مسائل به تیم هم استرس وارد می‌کند.

او در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا اگر فرد دیگری مدیرعامل باشگاه شود می‌تواند این قطار را در ریل خود هدایت کند گفت: متاسفانه هر کسی به سر کار می‌آید ریل خودش را پایه‌گذاری می‌کند و ریل فرد قبلی را قطع می‌کند. من می‌گویم الان بهتر بود طاهری می‌ماند و به کارش در باشگاه پرسپولیس ادامه می‌داد.

استیلی در ادامه با انتقاد از مشکلات مالی باشگاه‌ها هم گفت: دو سالی بود باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به خاطر مسئله اس ام اس و کمک هواداران کمی از مشکلات مالی‌شان برطرف شده بود اما این باشگاه‌ها وقتی می‌خواهند با مربی و بازیکنی قرارداد امضا کنند به مبلغ پیشنهادی آن بازیکن یا مربی نگاه نمی‌کنند و به راحتی قرارداد می‌بندند و همین می‌شود که این قراردادها گریبانگیرشان می‌شود. متاسفانه مدیران ما به دنبال بمب ترکاندن هستند اما جالب است در نهایت خودشان می‌ترکند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا