سیاسی

تبلیغات انتخابات خبرگان رهبری در خراسان رضوی

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  یک هفته از شروع این تبلیغات می گذرد و در خراسان رضوی که بعد از تهران با شش جایگاه از ۸۸ کرسی مجلس خبرگان رهبری دارای بیشترین نمایندگان خبرگان رهبری است این تبلیغات در همان جو آرام و زیر پوستی به دور از جنجالهای معمول سایر انتخابات در حال پیگیری است.

از مجموع ۴۷ داوطلب ثبت نامی برای نامزدی نمایندگی این استان در پنجمین دوره مجلس خبرگان که نسبت به دور چهارم بیش از ۶۰ درصد رشد داشت صلاحیت ۱۰ نفر تایید شد و این نامزدها از هفته گذشته بطور رسمی وارد عرصه رقابت انتخاباتی شدند.
این روزها تبلیغات بیرونی و خیابانی خیلی نمود ندارد جز فهرست تبلیغی مورد حمایت جامعتین که به صورت بنرهای دو در یک مترمربع در اکثر چهارراهها به چشم می آیند.
در واقع کمتر تبلیغی از نامزدهای خبرگان به صورت دیواری می توان یافت اما تبلیغات به شیوه های دیگر و به نوعی زیرپوستی در قالب نشست ها و همایش ها و سخنرانی ها و بیشتر جلسات مناسبتی و مذهبی و غیره در حال پیگیری است.
اما در همان چهارراه ها و طول خیابان ها آنچه از هفته ها و ماه ها قبل دیده شده وهمچنان هم پررنگ تر می شود جلسات سخنرانی این نامزدها در مراسم های و مناسبت های مختلف بویژه دهه فاطمیه (س) است.
تبلیغاتی که در قالب سخنرانی در حسینه ها ، مساجد و مراسم عزادری به شدت محسوس است.
در میان همه این نامزدها می توان گفت ، بیش ازهمه تبلیغات نامزدهای لیست جامعتین به شکلی انسجام یافته تراز همان ۲۲ بهمن ماه در شهر مشهد و نیز برخی شهرستان های استان شروع شد.
ضمن آنکه به صورت موردی تصاویری از آیت الله عالمی هم در شهر در برخی محدوده ها نصب شده است.
لیستی که جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز برای انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری در خراسان رضویز به صورت مشترک ارائه و از آن حمایت کرده اند. 
لیستی متشکل از هفت نفر از ۱۰ نامزد کنونی خراسان رضوی که شامل آیات عظام سید احمد حسینی خراسانی ، سید مجتبی حسینی ، حسن عالمی ، سید محمد سعیدی گلپایگانی ، دکتر محمد هادی عبد خدایی ، سید احمد علم الهدی و سید محمود هاشمی شاهرودی می شود. 
بر اساس اعلام سخنگو و دبیر جامعتین در خراسان رضوی، این ستاد در استان از تاریخ هشتم بهمن ماه در قالب ۲۴ کمیته استانی و۵۱ کمیته شهرستانی فعال شده که برای معرفی کاندیداهای خود به مردم اقدام کرده اند. 
جامعتین از همان ابتدای شروع ایام تبلیغات به صورت منسجم در قالب چاپ آگهی های روزنامه بویژه در روزنامه خراسان کار شروع کرد و به مرور ستادها هم البته به دور از هیاهوها شروع کردند.
این مجموعه ستادها را فعال کرده و با چاچ بروشور و بنر در مقابل ستادها برنامه ریزی کرده اند.
در مقابل لیست اصولگرایان که از ماهها قبل در این زمینه برنامه ریزی کرده بودند ، ستاد ائتلاف اصلاح طلبان و حامیان دولت با تاخیر اقدام کرده و طی دو روز اخیر لیست نامزدهای مورد حمایت خود را اعلام کردند.
لیستی شش نفره به ترتیب متشکل ازآیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی ، دکتر سید محمود مدنی بجستانی ،دکتر محمد هادی عبدخدایی ، سید احمد حسینی خراسانی ، سید حسن عالمی و علی قربانی است.
تبلیغات صدا و سیما هم در قالب جدولی مشخص بر اساس قانون انجام و ارائه شده و رسانه ها هم در این چهارچوب برنامه ریزی هایی را برای مصاحبه با این نامزدها انجام داده اند.
اما در کنار این امر تبلیغات انفرادی نامزدها هم انجام می شود هر چند برخی از این نامزدها از مدت ها قبل در قالب جلسات و نشست های مناسبتی و هیاتی حضوری محسوس در عرصه اجتماعی داشته اند.
در عین آنکه برخی از علما چون آیت الله علم الهدی پیش از آن هم با حضور گسترده تر در جلسات و نشست های مختلف ، این تبلیغات را به صورت جدی تر دنبال می کردند.
اما این ایام حضورشان دو چندان شده و رونق یافته تا جایی که آیت الله علم الهدی جلساتی رانیز در دفتر خود با تک تک نامزدها علاوه بر نشست با تشکل ها و اقشار و گروه های مختلف برگزار می کند و خبر آن هم درمواردی با حضور رسانه ها پوشش داده می شود و گاه عنوان می کنند رسانه ای نیست و خبر آن بر روی سایت مرتبط با وی منتشر می شود.
آیت الله عالمی هم که به ندرت از وی تصویری و خبری منتشر می شد امروز در کنار برخی دیگر از نامزدها در جلسات و نشست های دانشگاهی شرکت می کند و یا در برنامه های مناسبتی حضور می یابد .
ضمن آنکه وی تا کنون دو نشست خبری هم در این راستا با اصحاب رسانه داشته است.
عمده تمرکز نامزدهای خبرگان رهبری بویژه ستاد جامعتین و نامزدهای آن برای تبلیغات در مشهد متمرکز است زیرا از کل جمعیت چهار میلیون و ۴۲۰ هزار و ۷۱۸ نفری واجد شرایط رای استان بیش از دو میلیون و ۱۵۰ هزار نفر در مشهد هستند. 
اما در عین حال برخی از این نامزدها در حوزه شهرستانی هم فعالیت قابل توجهی را صورت داده اند ، چنانکه آیت الله قربانی بیشتر در حوزه نیشابور و سبزوار و سرخس و فریمان و آیت الله مدنی در حوزه شهرستان ها گناباد و بجستان و تربت حیدریه و آیت الله مجتبی حسینی در شهرستان سبزوار فعالیت می کنند.
اما در کنار تبلیغات عادی نامزدهای خبرگان رهبری تبلیغات اینترنتی ، پیامکی و تلگرامی هم در این دوره نمود دارد از میان این نامزدها بیش از همه آیت الله مدنی که با راه اندازی شبکه تلگرامی تبلیغات به این شیوه را از همان ابتدا پیگیری می کند.
علاوه بر این وی و نیز برخی از نامزدها چون آیت الله علم الهدی ، آیت الله سید حسن عالمی سایت های مربوط به خود و نیز برخی سایت ها وابسته چون تبیان به تبلیغات اینترنتی و فعالیت در شبکه های مجازی گرایش یافته اند.
هنوز تا پایان زمان تبلیغات خبرگان یک هفته زمان است که در این میان برخی از نامزدها و نیز ائتلاف ها چون جامعتین در تلاش است تبلیغات این لیست را با بخشی از نامزدهای اصولگرایی مجلس شورای اسلامی به صورت گسترده و تر مشترک ادامه ده

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا