مدیریت شهری

پاسخ سازمان زیباسازی شهرداری به منتقدان تبلیغات اتوبوس ها: اتوبوس‌های پایتخت زندان‌های متحرک نیستند!

به گزارش شورا‌آنلاین، در جوابیه سازمان زیباسازی آمده است: 

تبلیغات روی بدنه اتوبوس های شهری یک رسانه شناخته شده و پر کاربرد در جهان و یکی از موثرترین و جذاب ترین نوع تبلیغات گرافیکی است. اتوبوس ها به دلیل ویژگی ذاتی خود یعنی قرار گرفتن در معرض میلیون ها چشم جایگاه مناسبی برای تبلیغات محیطی محسوب می شوند و می توان آن ها را به نوعی بیلبوردهای متحرک نامید. در این شیوه به دلیل اینکه اتوبوس مدام در شهر در حال تردد است ، محدوده وسیعی از شهر و میلیون ها بیننده را تحت پوشش تبلیغات محیطی قرار می دهد و طیف وسیعی از مخاطبین را از شمال تا جنوب شهر و از شرق تا غرب در بر می گیرد.

نکته حائز اهمیت در مورد این نوع تبلیغ همه پسند بودن آن هاست  چرا که فضای شهر را رنگین تر می کند و در واقع فضایی را اشغال نمی کند.

لازم به ذکر است ، در گزارش روزنامه قانون تنها نظرهای مخالفین ارائه شده و حتی از نمایش کوچک ترین عکسی که نمایانگر این مدعا باشد خودداری شده است. بدیهی است در صورتی که اراده بر نفی عملکردی باشد می توان تمامی حقایق را نادیده گرفت و به واگویه نمودن مشکلات هر چند اندک پرداخت.

عکس های موجود از تبلیغات روی بدنه اتوبوس ها موید این موضوع است که نه تنها این تبلیغات مانعی برای دید مسافران نیست بلکه به وضوح می توان نمای بیرونی را مشاهده کرد. گفتنی است مش های استفاده شده مطابق با تبلیغات روی اتوبوس در تمامی دنیا است و از کیفیت مناسب برخوردار است تا کم ترین مزاحمت برای دید مسافرین ایجاد نشود.

نکته مهم این است که در آمد حاصل از این تبلیغات صرف توسعه حمل و نقل شهری شده و در نتیجه منافع آن مستقیماً به مسافرین و استفاده کنندگان ناوگان حمل و نقل عمومی شهر خواهد رسید.

با این وجود، با توجه به گزارش هایی از این دست که توسط رسانه ها منتشر شد طی جلساتی با مدیران ارشد حوزه های خدمات شهری و حمل و نقل مقرر گردید تا با همکاری مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در این خصوص بررسی و نظر سنجی صورت گرفته و بر اساس نتایج حاصله نسبت به اصلاح یا جمع آوری این تبلیغات اقدام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا