شورای شهر

تهران شهر بی‌دفاع است

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین اقبال شاکری در تذکرات پیش از دستور دویست و سی و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بنده شهر تهران را شهر بی‌دفاع نامگذاری می‌کنم.

وی ادامه داد: براساس اعلام سازمان ملی استاندارد، از ۲۳۰۰ آسانسوری که در بیمارستان‌ها، شهرداری‌ها و ادارات تهران نصب شده است تنها ۱۱ درصد استاندارد بوده است و این به آن معناست که فقط نیم درصد آسانسورهای شهر تهران استاندارد است.

وی گفت: براساس اعلام سازمان استاندارد، ۳۰ درصد آرد نانوایی‌ها اشتباه توزیع می‌شود. به عنوان مثال آرد پخت نان بربری به نانوایی لواشی می‌رود.

وی افزود: معاینه‌فنی مخزن‌های CNG انجام نمی‌شود و خودروهایی که دارای مخازن CNG هستند به عنوان خودروهای انتحاری در شهر می‌چرخند.

شاکری گفت: ما تنها نیم درصد آمادگی در برابر زلزله داریم، ۳ هزار اتوبوس فرسوده در شهر تردد می‌کنند، بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان نیز بدهی به مدیریت شهری است که جمع این موارد موجب می‌شود تهران شهر بی‌دفاعی باشد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران درباره استانداردسازی آسانسورهای شهری اظهارداشت: سازمان نظام مهندسی باید شرکت‌های بازرسی در دوره بهره‌برداری ساختمان‌ها را فعال کند تا استانداردهای آسانسورهای مصرفی افزایش یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا