مدیریت شهری

ایمنی خط متروی فرودگاه امام هم زیر سوال رفت/ خطر برخورد قطار و خودرو در متروی خط ۸

به گزارش شورا‌آنلاین، محسن پورسیدآقایی با بیان اینکه کمیته‌ای برای ایمن سازی خط ۸ متروی تهران تشکیل شده است، اظهار داشت: در حال حاضر کمیته‌ای متشکل از کارشناسان چند دستگاه از جمله وزارت راه و شهرسازی و متروی تهران در حال بررسی چگونگی تامین ایمنی مترو فرودگاه امام خمینی یا همان متروی خط ۸ هستند.

وی افزود: در این کمیته راه های ایمن سازی خط متروی فرودگاه امام بررسی می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه این خط مشکل فنی ندارد، گفت: مشکل این خط بحث ایمنی و احتمال برخورد قطار با خودروهایی است که از اتوبان خارج و بر روی خط متوقف شده اند.

پورسیدآقایی ادامه داد: در کمیته مشترک مترو و وزارت راه  برای روش ایمن سازی خط باید به توافق برسیم و یک راهکار مشترک را برای رفع مشکل این خط  اجرایی کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه  در حال حاضر یک سرویس موقت در این خط در حال انجام است، افزود:  در حال بررسی هستیم که چه اقدامات تکنولوژیک باید انجام شود که در این مسیر دچار سانحه نشویم. احتمال اینکه  خودرویی بر اثر سانحه از اتوبان خارج و بر روی خط مترو متوقف شد وجود دارد بنابراین باید راهکارهای ایمن سازی در این خط پیاده سازی شود که احتمال تصادف قطار با خودرو به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه این مسیر ایمن نیست اما خود خط مشکل فنی ندارد، گفت: باید مانع های تکنولوژیکی و فیزیکی در این خط ایجاد کنیم که جلوی تصادف قطار با خودرو را بگیرد.
منبع:ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا