شورای شهر

الویری: تعدد نیروی انسانی باعث شده تا شهرداری گران اداره شود/ ماهانه حدود ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه جمع آوری زباله می شود

به گزارش شورا‌آنلاین، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اظهار داشت:  با شروع شورای  پنجم  شفاف سازی جزو بایدها قرار گرفت و به شهرداری فرصت  100 روزه داده شد تا شرایط موجود را اعلام کند.
 
الویری از  تدوین بودجه سال آینده شهرداری خبر داد و گفت: سیاست ها و چارچوب ها در کمیسیون مورد بحث قرار گرفته و هفته دیگر در صحن علنی تصویب و به شهرداری ابلاغ می شود تا شهرداری لایحه بودجه خود را بدهد.

طبق مصوبه شورای شهر، مهلت ۱۰۰ روزه به شهرداری داده شد تا وضعیت شهرداری را به طور کامل ترسیم کند. از این مهلت ۵۰ روز دیگر باقی است.

الویری با اشاره به اینکه مسایلی مانند آب، برق، فاضلاب و مانند آن می تواند در اختیار شهرداری قرار گیرد، گفت: اگر روزی بازنگری در قانون اساسی صورت گیرد بایستی حکومت های محلی را به رسمیت بشناسیم. حکومت مرکزی باید جایگاه سیاستگذاری خارجی و امور انتظامی را بر عهده داشته باشد و حکومتهای محلی باید به امور مردم بپردازند.

او با اشاره به اینکه شفافیت، ضرورت دنیای امروز است، گفت: باید واقعیات به وسیله مطبوعات گفته شود ولی ما در این حوزه، وضعیت نامتعادلی داریم. در تهران، متاسفانه شهردار شهر در استفاده از تریبون عمومی و صدا و سیما بی بهره است. انتظار داریم شهر شیشه ای به معنی شفاف بودن مسایل تحقق پیدا کند.

الویری درباره دلایل گران اداره شدن تهران گفت: یکی از دلایل گران اداره شدن شهرداری تهران، تعداد بالای نیروی انسانی است. در سال ۸۰ تعداد کارمندان شهرداری ۲۵ هزار نفر بود ولی الان ۶۴ هزار نفر است. افزایش نیروی انسانی بی رویه هزینه ها را بالا می برد و شما با ناکارآمدی و کاهش بهره وری روبرو هستید.

شهردار اسبق تهران درباره رفت و روب شهری گفت: روزی ۸ هزار تن زباله در تهران جمع آوری می شود که ۷۰ درصد آن تر است و ۳۰ درصد خشک. در اروپا، این نسبت وارونه است. این بیانگر مصرفی بودن مردم است. هم حجم زباله بالاست، هم ترکیبش نامتعارف است و هم نحوه جمع آوری آن اشتباه و غیر اصولی است.

الویری گفت: در مناطقی از تهران زباله در روز ۳ بار جمع آوری می شود. ولی در برخی کشورهای اروپایی جمع آوری زباله هفته ای یک بار است. ماهانه حدود ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه رفت و روب و جمع آوری زباله می شود. همچنین اگر بخش خصوصی به خصوصی تعریف شود، می بینیم که درآمدزاست. در ساخت مترو سنگاپور، شهرداری ۲ میلیارد دلار درآمد داشته است. انجام هزینه مترو وقتی درست برنامه ریزی شود، باعث درآمدزایی می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن