اجتماعی و فرهنگی

نجفی: ریاضی و فیزیک مهم است اما یادگیری مهارت زندگی مهم تر است/ اخلاق شهروندی ضعف جامعه امروز ماست

به گزارش شورا‌آنلاین، شهردار تهران که در مراسم انتخاب شهردار مدرسه منطقه ۳ ترهان شرکت کرده بود گفت: امیدوارم حرکت امروز موجب رشد و ارتقای فعالیت های آموزش و پرورش باشد.

وی افزود:مهم ترین وظیفه ما این است که جوانان را برای زندگی در آینده آماده کنیم و در این راه مهم ترین کار نیز همان تربیت اجتماعی جوانان و به خصوص مسلح و مجهز کردن آنها به مهارت های زندگی است. آموزش ریاضی، فیزیک، ادبیات و سایر دروس در طول سال های تحصیلی مهم و ضروری است اما مفید ترین بخش فعالیت های مدرسه‌ای باید آماده کردن جوانان و آموزش آنها درباره مهارت های زندگی و تربیت کردن آنها برای حضور پرثمر در عرصه فعالیت های اجتماعی باشد.

نجفی ادامه داد: شعار شهرداری تهران در این دوره مدیریت عبارت است از تهران شهر امید، مشارکت و شکوفایی؛ هر سه این واژه های مهم درباره جوانان، نوجوانان و به خصوص دانش آموزان بسیار عمیق‌تر قابل بررسی است. امید اساس زندگی نوجوانان را تشکیل می دهد دانش آموزان با امید وافر برای آینده خودشان و شکور تلاش می کنند. مشارکت نیز باید مظهر فعالیت های دانش آموزان را تشکیل دهد. باید در همه امور اجتماعی و اداره مدرسه مشارکت داشته باشید. حتی درس خواندن و احترام به معلمان و مربیان جلوه هایی از مشارکت فعال شما درباره کار تعلیم و تربین تلقی می شود.

وی خاطرنشان کرد:دانش آموزان ما منبع اصلی شکوفایی کشور هستند. اگر شما به خوبی رشد کرده و استعداد های شما به خوبی شکوفا شود در واقع کشور ما شکوفا خواهد شد و همه ما با آن نیروی عظیم جوانان و نوجوانان می توانیم از زندگی بهتر و شرایط مناسب تری برخوردار شویم.

نجفی در خصوص برگزاری انتخابات شهردار مدرسه گفت:طرح شهردار مدرسه می تواند بسیاری از برنامه های آموزش و پرورش را درباره آشنا کردن دانش آموزان به تربیت اجتماعی و مهارت‌های زندگی تامین کند. اینکه شما با موضعات مدیریت شهری مستقیما درگیر می شوید بسیار مهم است همچنانکه حقوق شهروندی موضوع بسیار مهمی است که باید در دبیرستان ها و دانشگاه ها آگاهی بخشی کافی داشته باشند. 

نجفی افزود:مهم تر از حقوق شهروندی نیز اخلاق شهروندی است. یکی از ضعف های امروز جامعه آن است که اخلاق شهروندی در جامعه به خوبی تعریف و تبیین نشده و مورد توجه قرار نمی‌گیرد.
اگر مشکلاتی در زمینه ترافیک، بهداشت، محیط زیست، نظافت و پاکیزگی در شهر داریم چه بسا بخش عمده ای به ضعف اخلاق شهروندی بر می گردد به دلیل همین اهمیت مشاوری در زمینه اخلاق شهروندی تعیین کردیم که طی روزهای آینده معرفی می شود.

نجفی ادامه داد:از همه کسانی که در دانشگاه‌ها حوزه های علمی و مراکز علمی درباره اخلاق شهروندی مطالعه و آشنایی دارند به ما کمک کند تا این موضوع را در شهر دنبال کنیم. مسئله حمل و نقل، نظافت، پاکیزگی، بهداشت و محیط زیست و همه چیزهایی که به عنوان نقاط ضعف زندگی خودمان سرغ داریم باید در محیط کوچک مدرسه مورد بحث و بررسی قرار گرفته و مورد محک واقع شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا