شورای شهر

پرده برداری محمد سالاری عضو شورای شهر تهران از اقدامی عجیب/قطع ۴۷۹ درخت در ملک متعلق به شهرداری تهران!

به گزارش شورا‌آنلاین، محمد سالاری در هجدهمین جلسه شورای شهر تهران گفت: مقرر شده در شورای پنجم پرونده های تشخیص باغات در جلسات علنی مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: برای باغات بیش از ۵۰۰ متر، باید از فضای سبز منطقه استعلام گرفته شود. شهردار منطقه، نماینده سازمان بوستان ها و کارشناس شورای شهر در کمیسیون ماده ۷ کار بررسی باغات ۵۰۰ تا ۲ هزار متر را برعهده دارند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در خصوص نحوه بررسی باغات بالای ۲ هزار متر اظهارکرد: در باغات بیش از ۲ هزار متر، سازمان بوستان ها موضوع را مورد بررسی قرار داده و اگر تخلفی گزارش شود، این موضوع با حضور رئیس سازمان بوستان ها، یک عضو شورای شهر و معاون خدمات شهری مورد بررسی قرار می گیرد.

سالاری با اشاره به تخلف صورت گرفته در یک ملک واقع در منطقه ۵ اظهارکرد: در ملکی واقع در منطقه ۵ شهرداری تهران به مساحت ۴۷ هزار و ۸۷۱ متر مربع که متعلق به یکی از تعاونی های مسکن شهرداری تهران است، بدون استعلام در رابطه با فضای سبز زمین، مجوز ساخت و ساز صادر شده است.

وی ادامه داد: پروانه ساختمان سال ۹۲ صادر شده و سال ۹۴ پس از درخواست مالک برای دریافت گواهی عدم خلاف، موضوع مورد بررسی قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران از قطع درخت در این ملک خبرداد و خاطرنشان کرد: در پی بررسی های کمیسیون ماده ۷ در ملک مشخص شد که ۴۷۹ درخت در زمین وجود داشته و قبل از صدور پروانه درختان از میان رفته اند.

سالاری در رابطه با جرائم در نظر گرفته شده برای مالک گفت: مالک ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون بابت قطع درختان جریمه شده همچنین مقرر شده ۲ برابر بن درختان قطع شده، درخت جدید کاشته شود.

وی ادامه داد: همچنین قرار شده ۱۵ درصد عرصه ملک تبدیل به فضای سبز شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به درخواست کمیسیون ماده ۷ مبنی بر ورود سازمان بازرسی به تخلف صورت گرفته از سوی شهرداری وقت در ارائه مجوز ساخت و ساز در زمین واقع در منطقه ۵ اظهارکرد: کمیسیون ماده ۷ درخواست کرده که سازمان بازرسی به موضوع تخلف های صورت گرفته ورود پیدا کند تا مدیران وقت مورد بازخواست قرار گیرند.

پس از ارائه گزارش تخلف صورت گرفته از سوی محمد سالاری، شهربانو در این رابطه گفت: در این ملک، قانون دور زده شده است. این طور رفتارها سبب ایجاد فساد می شود.

وی افزود: شورای پنجم شهر تهران باید رویه و فرآیندهای گذشته را اصلاح کند.همچنین ناهید خداکرمی در این رابطه گفت: فردی که مجوز ساخت و ساز را بدون استعلام گرفتن صادر کرده، باید مورد بازخواست قرار گیرد.

وی افزود: متاسفانه دور زدن قانون اکنون به یک رویکرد تبدیل شده و مورد استفاده افراد متخلف قرار می گیرد.

زهرا صدر اعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران نیز در این رابطه گفت: در شهر بزرگی مانند تهران، نگاه محیط زیست حاکم نیست. در نهایت، شاهد هستیم که تعدادی قابل توجه درخت قطع و به جای آن ساخت و ساز انجام می شود.

وی افزود: در ملک واقع در منطقه ۵، هزار و ۶۷۴ واحد ساختمانی احداث شده است.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به قطع عامدانه درختان در ملک واقع در منطقه ۵ تصریح کرد: با جریمه پرونده، اتفاقی نمی افتد. ما می توانیم بر مبنای قانون، علاوه بر جبران خسارت درختان با توجه به اینکه قطع درخت بیش از۳۰ اصله بوده متخلف باید به حبس تعزیری از ۶ ماه تا ۳ سال محکوم شود.

صدراعظم نوری تاکید کرد: شورای شهر باید اعتراض خود به شهردار منطقه و معاون شهرسازی منطقه را اعلام کرده تا دیگر شاهد پرونده های این چنینی نباشیم.

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران نیز گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته شده، مشخص شد که ۴ هزار هکتار از باغات تهران از بین رفته اند.

وی افزود: باید با طرح ها و لوایح جامع، جلو قطع درختان در شهر تهران گرفته شود.

احمد مسجد جامعی نیز در این جلسه گفت: ۱۰۰ پرونده باغات اکنون در نوبت بررسی قرار دارد. در دادگاه ها نیز حتی در یک مورد، رای به تصرف ملکی که در آن تخلف صورت گرفته صادر نشده است.

در ادامه، محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: تخلف عمده ای در ملک واقع در منطقه ۵ صورت گرفته است. اگر زمان صدور پروانه، استعلام صورت می گرفت بدون شک پروانه ساختمانی صادر نمی شد.

وی افزود: شهردار منطقه بدون استعلام، پروانه را صادر کرده است. قانون ملک را می شناسد این در شرایطی است که شهردار منطقه تخلف انجام داده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا