مدیریت شهری

معاون شهردار تهران خبر داد: بودجه ۳۰۰ میلیاردی برای خط مترویی که نمایشی افتتاح شده بود!

به گزارش شورا‌آنلاین، محسن پورسیدآقایی صبح امروز در حاشیه مراسم بهره‌برداری از ۳۰ دستگاه اتوبوس و ۷ رام قطار و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر ایمنی خط ۷ و ۸ گفت: مساله خط ۸ کاملا متفاوت از خط ۷ است، چراکه ما در خط ۷ مشکل ایمنی، نبود هواکش و احتمال حریق در داخل ایستگاه‌ها را داشتیم که قابلیت بیرون‌کشیدن دود نیز وجود نداشت و همین مسائل و همچنین نبود سیگنالین سبب شد که نسبت به تعطیلی این خط اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه هر ۵۵ دقیقه یک قطار در این خط حرکت می‌کرد گفت: مترو باید هر ۴ الی ۵ دقیقه حرکت داشته باشد و این مسائل سبب تعطیلی خط ۷ شد اما در خط ۸ مساله فرق می‌کند چرا که خود خط ایمن است و مورد بهره‌برداری قرار گرفته اما این خط در حریم بزرگراه است و اگر احیانا سانحه‌ای در بزرگراه رخ دهد، ممکن است خودرو بر روی ریل بیاید که بیشتر ایمن‌سازی حریم خط ۸ مدنظر است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه با استفاده از تکنولوژی روز یا دیواره هائل فنری می‌توانیم نسبت به ایمن‌سازی این خط اقدام کنیم، گفت: رایزنی‌ها با وزارت راه در حال انجام است.

وی همچنین در مورد ایمن‌سازی خط ۷ نیز گفت: ایمن‌سازی این خط ۶ ماه به طول می‌انجامد و به نظر می‌رسد بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه لازم است که منابع باید به این خط تزریق شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین در مورد مناقصه واگن‌های مترو نیز گفت: شرکت واگن‌سازی تهران یکی از بزرگترین شرکت‌های واگن‌سازی است که هزاران واگن تاکنون ساخته و کاملا آماده ساخت واگن‌های جدید است اما واگن‌های مترو باید از طریق مناقصه واگذار شود و این شرکت نیز در یک محیط رقابتی رقابت خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا