اجتماعی و فرهنگی

اطمینان خاطر معاون نجفی به پرسنل شهرداری: نه تعدیل نیرو داریم و نه کاهش حقوق

به گزارش شورا‌آنلاین و به نقل از روابط عمومی معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران، دکتر ابراهیم شیخ در  چهلمین روز حضور خود در معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران، ارزیابی اولیه خود را در این حوزه مطرح و دیدگاه های خویش را در خصوص دغدغه های کارکنان را اعلام کرد.
 
وی با اعلام اینکه حقوق و مزایا، تعدیل نیرو و مسائل و مشکلات صندوق ذخیره کارکنان از اصلی ترین دغدغه های مطرح شده از سوی همکاران شهرداری تهران در این مدت بوده است، افزود: مدیریت جدید خود را متعهد به پرداخت حقوق و اضافه کار افراد مبتنی بر عملکرد می داند و هیچ برنامه ای برای کاهش حقوق و دستمزد همکاران وجود ندارد.
 
شیخ با اشاره به اینکه تحمیل نیروی انسانی بیش از اندازه و تبدیل وضعیت هایی که عدالت در آنها رعایت نشده و در عین حال، مسائل و مشکلات به جا مانده از گذشته ، در زمینه تأمین منابع مالی مورد نیاز، دشواری هایی را برای انجام فعالیت در حوزه های مختلف شهری به وجود آورده است، اظهار کرد: به حمدالله در خصوص حقوق وهمکاران مشکلی وجود ندارد و با همکاری معاونت مالی و اقتصاد شهری، حقوق کارکنان همچون ماه گذشته، زودتر از موعد مقرر نیز پرداخت شده و ان شالله می شود.
 
وی به کارکنان اطمینان خاطر داد که در خصوص امنیت شغلی شان دغدغه ای نداشته باشند و گفت: تلاش می کنیم تا با بالا بردن بهره وری همکاران و کارآفرینی بیشتر، شهر و مدیریت شهری از ظرفیت های آنها بیش از پیش بهره مند شویم.
 
شیخ به برخی تبعیض ها و بی عدالتی ها در زمینه عملکرد و جبران خدمت  کارکنان پرداخت و افزود: متأسفانه برخی افراد هستند که به رغم عدم حضور منظم و عدم انجام به موقع وظایف محوله، حقوق و مزایای کامل دریافت می کنند که با مقایسه با افراد منضبط و در عین حال کارآمد و قانونمدار، شاهد تبعیض هستیم که این وضعیت در شهرداری به معنای تشویق افراد غیر منضبط و ناکارآمد است که باید اصلاح شود .
 
وی با بیان اینکه امیدواریم با تدابیری که به زودی اتخاذ و اجرا می شود، پرداخت حقوق و مزایا مبتنی بر عملکرد پرسنل شود، تصریح کرد: در مورد موضوع امنیت شغلی و شایعات مطرح شده مبنی بر تعدیل نیروی انسانی، به تمامی همکاران این اطمینان خاطر را می دهم که مدیریت شهری هیچ برنامه ای تحت عنوان تعدیل نیرو در دستور کار ندارد.
 
شیخ با تاکید بر اینکه به طور حتم، هیچ یک از کارکنان پیش از اتمام قرارداد کاری شان با مجموعه، لغو قرارداد نخواهند شد، مگر اینکه تخلف اداری از جانب آنها اتفاق افتاده باشد که در آن صورت، بسته به نوع تخلف با کارمند متخلف برحورد قانونی صورت می گیرد، گفت: ما حتی به تعهد مدیریت قبلی نسبت به قرارداد کارکنان پایبندیم ، اما طبیعی است که تمدید قرارداد همکاران در چهارچوب ضوابط و تشریفات اداری صورت گیرد.
 
وی حفظ منافع کارکنان در صندوق ذخیره شهرداری تهران را سومین دغدغه خود خواند و افزود: طی ۴۰ روز گذشته، پیگیری های جدی به منظور حفظ منافع کارکنان در صندوق ذخیره داشته ام تا معامله جدیدی که مستلزم صرف منابع مالی همکاران شود، صورت نگیرد و فرآیند اداره و تمشیت امور صندوق بهبود یابد.
 
شیخ با اشاره به اینکه در مدت حضور خود ، با شرکت در مجمع سالانه هیأت مدیره صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران از نزدیک در جریان گزارشات حسابرسی صورت وضعیت مالی این صندوق قرار گرفتم، اظهار کرد: به زودی هیأت امنای جدید صندوق، متشکل از تعدادی از معتمدمین داخل شهرداری، صاحب صلاحیت، صاحب نظران ارشد حوزه سرمایه گذاری و برخی معاونان شهردار تهران که از سوی دکتر نجفی تأیید می شوند، معرفی خواهند شد.
 
وی با بیان اینکه ارکان صندوق ذخیره کارکنان در زمینه حفظ و ارتقای سرمایه های همکاران، عملکرد مطلوبی نداشته است ، تصریح کرد: گزارشی از عملکرد صندوق به شهردار تهران ارائه شد که بنا بر تأکید ایشان، هر گونه کوتاهی در این خصوص قابل قبولنبوده و پیگرد قانونی دارد .
 
معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران در پایان با تأکید بر اینکه تلاش می کنیم تا در فضایی آرام، منافع کارکنان حفظ و بسط داده شود، خاطرنشان کرد: قطعا کارکنان عزیز شاهد خواهند بود که ارکان جدید صندوق ذخیره کارکنان بر مبنای شایسته سالاری انتخاب می شوند و به همین منظور از تمامی کارکنان می خواهم صبورانه به آینده صندوق که در آینده منافع خودشان نیز اثرگذار است، امیدوار باشند.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. راست می گن تعدیل نیرو ندارن نمی دونم کدوم دروغ را باور کنم . متن خبر را بخوانیم خیلی خوب متوجه می شویم که در پایان سال هیچ تضمینی برای تمدید قرار داد وجود دارد یا نه . باز هم راست می گویند که کاهش حقوق ندارند خوب خدا کنه این دروغ راست باشه جالب اینجاست که مسائل رفاهی را کم می کنند اضافه کار را کم می کنند پس در اصل حقوق را کم می کنند . زور آقایان به جیب خودشان نمی رسد، اما به جیب کارمند و کارگر جماعت که می رسد تا از جیب آنها بردارند و در جیب خود بگذارند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا