ورزشی

شکست دختران بسکتبال در رده‌بندی آسیا

به گزارش شورا‌آنلاین، در این مسابقه ملی‌پوشان ایران رقابت پایاپایی با حریف داشتند اما در نهایت ۶۱ بر ۴۷ مغلوب شدند. دختران نوجوان ایران کوارتر اول را ۱۷ بر ۷ واگذار کردند و با اینکه از کوارتر دوم به خود آمدند اما همین اختلاف تا پایان مسابقه اجازه نداد به حریف برسند و مغلوب شدند. قزاقستان در کوارتر دوم ۱۶ بر ۱۴ به برتری رسید، کوارتر سوم ۱۵ بر ۱۴ به سود ایران تمام شد و کوارتر پایانی نیز ۱۴ بر ۱۱ به سود قزاقستان بود تا در نهایت این تیم به مقام سوم دسته B رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا برسد و ایران چهارم شود.

در این مسابقه فاطمه قزوینی با ۲۰ امتیاز ستاره ایران بود. در کنار او زینب غفاری با ۳ امتیاز و ۱۱ ریباند و آیدا غلام‌محمدی با ۲ امتیاز و ۱۴ ریباند دیگر بازیکنان موثر ایران بودند.

زینب غفاری با تاثیرگذاری ۱۶ موثرترین بازیکن ایران در این مسابقه نیز نام گرفت.

این اولین حضور بسکتبال بانوان ایران در یک رویداد بین‌المللی بود و دختران ایران در نخستین رویداد خود در جایگاه چهارم قرار گرفتند.

مژده نظری، فاطمه قزوینی، فاطمه آقازادگان، مریم شریعتی، فاطمه مرتضوی، عسل نسترن طهرانی، رکسانا کریمی، روژین طلاکوب، پیونیک آراکلیان، عسل محسنی، غزل ملکی، زینب غفاری و آیدا گل محمدین ترکیب تیم اعزامی به هند هستند.

الهه دارستانی به عنوان سرمربی در کنار پوران عباسی (مربی) و فریناز طائرپور (سرپرست) هدایت تیم را برعهده دارند.

هند و مالزی فینال این دسته آسیا را برگزار می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا