اجتماعی و فرهنگی

تنفس تهرانی ها در آلوده ترین دی ماه سه سال اخیر

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین آلودگی یکی از مشکلات اساسی کلان شهر تهران است.

تاکنون مسئولان برای رفع آن اقدام کلیدی انجام نداده اند. و فقط به تعطیلی مدارس اکتفا کردند.

«لیلا نظری» سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: نتایج بررسی آلودگی هوای اول تا ۲۵دی ماه سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵ نشان می‌دهد در آلوده‌ترین دی ماه تنفس می‌کنیم.

به گفته نظری،‌ در سال۹۳ مجموعه روزهای آلوده در ۲۵روز نخست دی ماه، ۱۵روز بود که تنها یک روز آن ناسالم برای همه و شرایط اضطراری شد. در مدت مشابه سال۹۴، نیز ۱۵روز هوا ناسالم بود که ۲روز آن هوا به وضع اضطرار رسید اما در مدت مشابه سال جاری، ۱۸روز هوا ناسالم بوده که سهم وضع اضطرار آن ۴روز بوده است.

 

پیش‌بینی هوای امروز و فردا

«مریم نادری» مدیر بخش پایش و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: بر اساس تحلیل ﺁخرین داده های هواشناسی پیش بینی شده برای شهر تهران، با افزایش میزان ناپایداری جوی در روز جاری (شنبه) نسبت به روز پیشین، در برخی ساعات وزش باد موثر (با بزرگی بین ۳ تا ۵ متر بر ثانیه) انتظار می رود. با تداوم این شرایط در روز یکشنبه، وزش باد موثر در برخی ساعات و بارندگی در شبانگاه یکشنبه پیش بینی می شود. این شرایط تا ساعات اولیه روز دوشنبه کم و بیش ادامه خواهد داشت. همچنین طی دو روز آینده پارامتر دما به طور نسبی کاهش خواهد یافت.

به گفته نادری، طبق نتایج پیش بینی کیفیت هوا، وضعیت هوا طی روز جاری(شنبه) در شرایط نامطلوب برای گروه های حساس قرار داشته و انتظار می رود شرایط کیفی هوا در روز یکشنبه به طور نسبی بهبود یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا