ورزشی

دومین پیروزی دختران بسکتبالیست در قهرمانی آسیا

به گزارش شورا‌آنلاین، رقابت های بسکتبال قهرمانی آسیا زیر ۱۶ سال دختران به میزبانی هند در حال برگزاری است و ملی پوشان دختر ایران امروز (چهارشنبه) دومین پیروزی خود را کسب کرد.

دختران نوجوان ایران در مصاف با تیم سریلانکا در کوارتر نخست ۲۰-۱۹، کوارتر دوم ۱۵-۱۴، کوارتر سوم ۲۵-۲۳، کوارتر چهارم ۲۴- ۲۰ و در مجموع  84- 76 پیروز شد.

تیم ملی در گروه A سطح B رقابت‌ها قرار دارد و با دو پیروزی و یک شکست با ۵ امتیاز در جایگاه دوم گروه خود قرار گرفت. تیم هند با صدرنشینی به نیمه نهایی صعود کرد و ملی پوشان ایران با صعود به جمع هشت تیم برتر در دیدار بعدی خود به مصاف مالدیو تیم سوم گروه B خواهد رفت.

فاطمه قزوینی نیز با ۲۶ امتیاز، امتیاز آور ترین بازیکن زمین شد.

مژده نظری، فاطمه قزوینی، فاطمه آقازادگان، مریم شریعتی، فاطمه مرتضوی، عسل نسترن طهرانی، رکسانا کریمی، روژین طلاکوب، پیونیک آراکلیان، عسل محسنی، غزل ملکی، زینب غفاری و آیدا گل محمدین ترکیب تیم اعزامی به هند هستند.
سریلانکا، هند و نپال حریفان دختران بسکتبالیست ایران هستند که الهه دارستانی به عنوان سرمربی در کنار پوران عباسی (مربی) و فریناز طائرپور (سرپرست) هدایت تیم را برعهده دارند.
در گروه دیگر نیز تیم‌های مالزی، قزاقستان، مالدیو و مالی قرار دارند.
۲ تیم برتر این مسابقات به سطح یک صعود می‌کنند. در سال ۲۰۱۷ هشت تیم چین، کره جنوبی، ژاپن، چین تایپه، هنگ کنگ، تایلند، استرالیا و نیوزیلند در سطح یک هستند.
این رقابت‌ها از روز یک‌شنبه ۳۰ مهر آغاز شده و تا روز شنبه ۶ آبان ادامه می‌یابد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا