اجتماعی و فرهنگیصفحه اصلی

زاکانی: در انتصابات سلیقه‌ای رفتار نکرده‌ایم

شهردار تهران با اشاره به اینکه در پرداخت حقوق و دستمزدها دغدغه نداریم چرا که نظم و قاعده در این زمینه حاکم شده است، گفت: در زمینه‌های مختلف از جمله انتصابات و تشکیل خزانه واحد کاری کارستان انجام دادیم.

به گزارش شوراآنلاین، علیرضا زاکانی شهردار تهران در صحن امروز شورای شهر اظهار داشت: در حال حاضر دغدغه پرداخت حقوق و دستمزد در شهرداری نداریم برخی می‌گویند مگر معجزه شده است و ما در پاسخ آنها اعلام کرده‌ایم نظم و قاعده حاکم شده،‌آب را در آبکش نریخته‌ایم.

وی افزود: در جلسه‌ای مبتنی بر ماده ۳۹ برنامه سوم که دو سه روز پیش برگزار شد ما جدول برنامه‌های خود را به صورت سه ماهه که در واقع یک افق سه ماهه است اعلام کردیم.

شهردار تهران ادامه داد: همچنین اتفاق جدیدی که در شهرداری افتاده این است که خزانه واحد را دنبال کردیم و کاری که سال‌ها کسی در شهرداری جرأت نمی‌کرد به این سمت رود و با تمهیدات انجام گرفته در یک نوبت ۱۲۰۰ حساب تبدیل به حساب خزانه واحد شد و شفافیت در دریافت‌ها و پرداخت‌ها حاصل شده است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه در گذشته هفته‌ای نبود که به دلیل عدم انجام کسورات قانونی به محکومیت میلیاردی شهرداری منجر نشود، گفت: نباید به مسیری رویم که ماحصل آن هیچ پرداخت به عدم سهم قانونی نباشد و در واقع کسورات قانونی را باید در نظر گیریم که اقای فلاح توضیحات کامل را در این زمینه خواهند داد.

وی تأکید کرد: کاری کرده‌ایم کارستان که سال‌ها شهرداری چشم‌انتظار تحقق این مسأله بود ولی امکان انجام آن را نداشتند. از طرفی این موضوعات ریل‌گذاری خوبی برای آینده شده و شهرداری الگوی بزرگ و دقیقی برای سایر مجموعه‌ها می‌شود.

شهردار تهران با اشاره به اینکه در انتصابات سلیقه‌ای رفتار نکرده‌ایم گفت: اینکه می‌گفتند انتصابات حق شهردار است و شخصا می‌تواند تصمیم بگیرد را من نپذیرفتم چرا که کار غلطی است و ما تلاش کرده‌ایم مجرب‌ترین افراد را در حوزه کانون ارزیابی انتخاب کنیم و با ملاک و منطق انتصابات صورت گرفته البته همه چیز نسبی و نه قطعی است.

زاکانی بیان داشت: تلاش کرده‌ایم از همه برای انتصابات رزومه بگیریم، پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند خائن است کسی که قوی‌تر از او باشد و فرد ضعیف‌تر بگمارید و این مسأله خیانت به خدا و مردم محسوب می‌شود من هم این حدیث را آویزه گوشم کرده‌ام.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی بخواهد برای انتصابات فشاری را تحمیل کند با دیوار سختی برخورد خواهد کرد،‌گفت: شناخت بنده در موضوع انتصابات نسبی بوده و قاعده‌ها را گذاشته‌ام و باید پاسخگوی قاعده‌ها باشم.

شهردار تهران تأکید کرد: هیچ یک از دوستان شورا فشاری به بنده برای انتصابات نیاورده‌اند و همه مسائل مطرح شده گمانه‌زنی‌های خارج از شورا است برخی آرزوهای خودشان را به ما تحمیل می‌کنند و می‌گویند بین شورا و شهرداری اختلاف است. البته ناگفته نماند که اختلاف نظر مشکلی نیست و قاعده قرآنی هم محسوب می‌شود.

زاکانی گفت: به هر حال پادگان نیست که همه دستور بگیرند شهرداری و اعضای شورا هماهنگی کاملی با یکدیگر دارند و پیشنهادات را در مورد انتصابات گرفته‌ام و در کانون ارزیابی و هیأت ۹ نفره انتصابات پیشنهادها هم بررسی شده است.

وی گفت: اداره انتصابات را در گذشته از استقلال خارج کرده‌اند و اکنون باید این اداره تشکیل شود که آن را در قالب لایحه به شورا پیشنهاد خواهیم کرد. مانند بحث ایثارگران و بانوان که این اداره‌ها مدنظر است.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: مدل انتصابات کاری بود کارستان و پیشروترین مدل انتخاب افراد است همچنین دلیل برخی از تعویق‌ها برای انتصابات اطمینان از جنبه استعلامی از دستگاه‌های نظارتی بود.

زاکانی گفت: افرادی که در شهرداری منصوب می‌شوند ناظر به ارزیابی و آموزش ارتقاء هستند و این مسائل مدنظر قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا