اجتماعی و فرهنگی

ادعای نگران کننده مدیرکل آموزش و پرورش تهران: ۷۰۰ مدرسه پایتخت با کوچک‌ترین حادثه‌ای فرو می‌ریزند!

به گزارش شورا‌آنلاین، عباسعلی باقری در شانزدهمین جلسه پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش گفت: یک میلیون و ۸۲ هزار دانش‌آموز در شهر تهران وجود دارد که ۷۳ درصد در مدارس دولتی و ۱۸ درصد در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

وی ادامه داد: سالی کمتر از یک‌هزار نفر نیرو به سیستم آموزش و پرورش وارد می‌شوند که نیرویی هستند با کارایی کمتر و مجبوریم آنها را به کلاس‌ها بفرستیم. 

باقری گفت:‌ در سال ۱۴۰۰ در مقطع ابتدایی با توجه به نرخ تک‌فرزندی و کم بودن فرزندان، ۲۶۴دبستان ابتدایی نیاز خواهیم داشت. 

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: علاوه بر مدارس دولتی و غیردولتی، تعدادی مدارس خاص وجود دارد که سایه نامناسب آن روی مدارس دولتی قرار دارد در حالی که مدارس باید به یک شکل باشند و عدالت آموزشی برایشان برقرار شود. 

وی تصریح کرد: شهر تهران از نظر وضعیت کلاس های جزو فقیرترین شهرها است، یک درصد کلاس‌ها، ۴۳ نفره و ۳۴ درصد آنها ۳۳ و ۳۷ نفره هستند و این نشانه فقر و آسیب در این حوزه است. 

وی افزود: ۱۹.۷ درصد پسران در دوره متوسطه اول و ۱۹.۶ درصد از دختران در این دوره ت، رفتار پرخطر دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: همچنین بسیاری از مدارس در معابری هستند که از نظر استانداردها مناسب نیست و با توجه به اینکه باعث ترافیک یک ساعت در صبحگاه می‌شویم، حاضریم به شهرداری در حل این مشکل کمک کنیم. 

وی ادامه داد: ۴.۳ درصد سرانه هر دانش آموز در شهر تهران است، در حالی که در کشور ۵.۵ درصد بیش از این است و با استانداردهای ما ۴ درصد اختلاف داشته و با استانداردهای بین المللی فاصله زیادی دارد. 

وی گفت: در فضای آمزوشی وضع خوبی نداریم، ۷۰۰ مدرسه بافت فرسوده دارند که با کوچکترین آسیبی فرو می‌ریزند و یک‌هزار مدرسه مقاوم‌سازی می‌خواهد. 

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: از ۴ هزار مدرسه، یک‌هزار مدرسه متعلق به غیر، نهادها یا اوقافی هستند، به همین دلیل در بحث فضا خیلی مشکل داریم. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا