چرا مردم ایران شاد نیستند

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین

 

هروقت که در اماکن عمومی مثل مترو اتوبوس یا میادین شهر در حال تردد باشیم با چهره های اخمو ودر هم اکثر عابران مواجه می شویم . افرادی که غرق در فکر حرکت می کنند گویی از روی عادت مسیر راطی می کنند بدون آنکه کمترین توجهی به اطراف و پیرامون خود داشته باشند.

شادنبودن و نخندیدن در شهر ما پدیده ای عادی است و اگر کسی بدون دلیل به روی شما لبخند بزند مایه تعجب همگان می شود.

علت این همه کسالت و عبوسی چیست ؟برخی از تحلیل گران علت شادی یا غمگینی افراد را به وضعیت  ثبات و امنیت فرد در حوزه های اقتصادی ،اجتماعی و سیاسی جامعه مطرح کرده اند.و برخی دیگر شادی را در مسایل مربوط به فرهنگ و تاریخ کشورمان می دانند حوادث و فراز و نشیبی که در ایران وجود داشته است .

دانمارک و سوییس در لیست  شادترین کشورهای جهان هستند آن هم به دلیل عدم وجود بیکاری و خط فقر می باشد .جایی که درآن امنیت اقتصادی ،سیاسی وجود دارد ؛سرویس های خدمات اجتماعی ،بیمه همگانی ،تحصیلات رایگان با کیفیت بالا ،امکان ورزش برای همگان وجود دارد .

اما درایران چه امکاناتی برای جوانان و سالمندان دوقشر مهم جامعه وجود دارد؟ چقدر آینده اقتصادی جوانان تامین می باشد ؟

اگرچه در سالهای اخیر برنامه های شاد و امکانات تفریحی ورزشی از طریق شهرداری برای مردم  مهیا شده است اما همچنان پاسخگوی نیاز تمام افراد جامعه نیست و هنوز رضایت و آرامش در جامعه امروزی شهرمان دیده نمی شود.

عدم ثبات اقتصاد در کشور یکی از دلایل غمگینی و چه بسا عصبانیت جوانان   است.آینده سازانی که به جای اختراع و اکتشاف و مطالعه باید دغدغه بالارفتن قیمت ارزو سکه را داشته باشند و بدنبال سرمایه گذاری مناسب برای اینده نا معلوم خود باشند .

با این حال هنوز امید در دل مردم بیدار است . با زهم با حضور خود در پای صندوق های رای به دنبال راهی برای حل این مشکلات هستند .

امید است که در این دوره افراد متخصص و دلسوز راهی مجلس شوند تا جوابگوی اعتماد مردم بوده و زندگی توام با آرامش را به مردم هدیه کنند تا  دیگر با چهره های درهم مواجه نباشیم .

این کمترین پاداش برای  ملتی است که همیشه به عهد و پیمان خود وفادار بوده است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا