مدیریت شهری

مصائب و مشکلات ایستگاه های آتش نشانی بازار تهران/ از کمبود پارکینگ تا توقف ایستگاه ۷ با حکم دادگاه

به گزارش شورا‌آنلاین، سعید شریف زاده با اشاره به گستردگی و وسعت بازار تهران، ۲ایستگاه آتش‌نشانی را برای پاسخگویی به حوادث غیرمترقبه این محدوده ناکافی دانست و گفت: در حوادث و آتش‌سوزی‌هایی که در بازار رخ می دهد معمولا از ایستگاه‌های دیگر نیز کمک می‌گیریم چرا که ۲ ایستگاه آتش‌نشانی پاسخگوی حوادث این محدوده نیست.

وی همچنین با اشاره به اینکه ایستگاه شماره ۷ آتش‌نشانی فاقد پارکینگ مناسب بوده و ظرفیت تنها دو خودرو محور باریک را دارد، تصریح کرد: درصورت تکمیل این ایستگاه نیمه کاره،  ظرفیت پارکینگ آن به ۴ خودرو محور باریک افزایش می‌یابد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی با اشاره به بازدید شهردار تهران از بازار تهران و ایستگاه شماره ۷ آتش‌نشانی از قول مساعد دکتر نجفی برای تجهیز و ارتقاء امکانات ایستگاه بازار خبر داد و افزود: با توجه به  اینکه ساخت ایستگاه شماره ۷ آتش‌نشانی (بازار) واقع در ضلع غربی امامزاده زید (ع) به دلیل معارض ملکی با دستور دادگاه متوقف شده است، شهردار تهران نسبت به رفع موانع قانونی و ادامه عملیات احداث این ایستگاه قول مساعد داد تا بتوانیم این ایستگاه مهم را تجهیز و امکانات بیشتری برای آن فراهم کنیم.

وی همچنین از قول مساعد شهردار برای تامین اعتبار، تهیه و تجهیز ست‌های نجات و ارتقاء تجهیزات ایستگاه‌های بازار خبر داد و اظهار کرد: دستور ویژه‌ای مبنی بر اجازه استفاده از منابع موجود سایر ایستگاه‌های آتش‌نشانی برای تجهیز ایستگاه‌های بازار صادر شد.

شریف‌زاده از امضای توافقنامه بین شهرداری منطقه ۱۲ و سازمان آتش‌نشانی برای همکاری در محدوده بازار تهران خبر داد و گفت: براساس این توافقنامه ۳۰عدد شیر هیدرانت توسط آتش‌نشانی خریداری و توسط شهرداری در بازار نصب می شود.

به گفته وی هر شیر هیدرانت هنگام بروز حریق در بازار به اندازه یک ایستگاه آتش‌نشانی ارزشمند است که با اتصال لوله آب می توان برای اطفاء حریق از آن بهره برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا