ورزشی

تاج:شاید اتفاقات تلخی برای فوتبال ایران رقم بخورد

به گزارش شورا‌آنلاین، مهدی تاج ظهر امروز در نشست خبری حضور داشت و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. رئیس جمهور در ابتدای صحبت‌های خودش اظهار داشت: اولاً تسلیت می‌گویم ایام محرم را به همه مسلمانان ایران و جهان و ضمن اینکه یاد آقای ایرج باباحاجی را گرامی می‌داریم به هر حال جزو خبرنگارانی بود که در همه جلسات و نشست‌های خبری حضور داشتند ولی الان در جمع ما نیستند، امیدوارم دیگر شاهد این اتفاقات در جامعه خبری نباشیم و خبرنگاران صحیح و سالم باشند. 

وی در ادامه افزود: با توجه به گستردگی فوتبال به موضوع‌های مختلف سعی کردیم نشستی برگزار کنیم که به تمام سؤالات خبرنگاران پاسخ بدهیم و این طور نباشد که فقط با یک رسانه یا چند رسانه صحبت بکنیم که بحث‌ها و ناراحتی‌هایی به وجود بیاید. امیدوارم تا کنفرانس بعدی به تمام سؤالات شما پاسخ بدهم.

تاج افزود: موضوع امروز قرار است در خصوص باشگاه‌های بدهکار که یکی از معضل‌ها و اتفاقاتی است که برای فوتبال ایران مهم است صحبت کنم. به هر حال این بحث‌ها برای فوتبال مهم است و ما طبق قانون AFC باید یکسری کارها را انجام بدهیم. ممکن است شرایط سخت و تلخی برای فوتبال به وجود بیاید اما باید این راه را ادامه بدهیم تا طبق قوانین AFC جلو برویم. متأسفانه برای بعضی از رسانه‌ها قوانین AFC خوب اطلاع‌رسانی نشده این هم به خاطر این است که اطلاع کافی نداشتند که من این اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهم.

در سال ۲۰۱۳ و همچنین ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ قانون صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها صادر شد و فوتبال تا سال ۹۵ پیگیری این مسائل را داشت تا باشگاه‌ها و ورزشکاران اصول حرفه‌ای AFC  را رعایت کنند. برای مثال یکی از بحث‌های مهم این است که برای مثال به ورزشگاه‌هایی که نور مناسب یا قسمت VIP نداشت مجوز صادر نمی‌شد و دیگر اگر این اتفاق می‌افتاد برگزاری مسابقات در این ورزشگاه‌ها عملی نبود. که فکر می‌کنم منطقی باشد که بخواهیم طبق قوانین AFC جلو برویم. به همین دلیل از سال ۱۳۹۵ این موضوع با قوانین جدی‌تر انجام شد تا با حضور مسئولین کمیته‌ بین‌المللی که مسئول ارتباط با AFC  هستند طبق قوانین AFC  جلو برویم تا بتوانیم ورزشگاه‌ها و باشگاه‌ها بهتر شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا