مدیریت شهری

گودرزی در بازدید از منطقه ۱۶: هوشمندی در مبارزه با فساد پیشگیری از فساد است

سرپرست سازمان بازرسی شهرداری تهران با تاکید براینکه هوشمندی در مبارزه با فساد، پیشگیری از فساد است گفت: هنر ما باید این باشد که فساد شکل نگیرد، ما باید گلوگاه های فساد را بشناسیم و در بحث اصلاح ساختارها نیز با رویکرد پیشگیرانه اقدام کنیم.

به گزارش شوراآنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی شهرداری تهران؛ همزمان با سومین گام از سلسه بازدیدهای شهردار تهران با عنوان « قرار خدمت » داودگودرزی همراه با رضا محمدی مدیر کل هماهنگی، نظارت و پیگیری امور مناطق شهرداری، سجاد امیرزادگان معاون خدمات شهری سازمان بازرسی، مرتضوی معاون امور مناطق سازمان، محمد نصرتی مدیر بازرسی منطقه ۱۶ و جمعی دیگر از مدیران بازرسی در منطقه ۱۶ حضور یافت.

گودرزی در ابتدا ضمن حضور در دفتر بازرسی منطقه و طی نشست صمیمانه با مدیر و پرسنل این دفتر، بحث مبارزه با فساد را مورد توجه قرار داد و گفت: کمیسیون نظارت در شورای شهر مصوبه ای برای حمایت و صیانت از گزارشگران فساد یا همان سوت زنی داشته است؛ ما می گوییم در سامانه۱۸۸۸ نیز بسترهای مناسب برای افشاگران فساد وجود دارد و اگر اطلاع رسانی های درستی صورت گیرد این سامانه هم می تواند درگاهی برای بازگویی فساد باشد.

وی با تاکید بر اینکه می بایست به شهروندان اطلاع رسانی مناسبی در خصوص وجود یک درگاه مشترک برای ثبت گزارشات صورت پذیرد ، خاطرنشان کرد: بحث دیگر فرایندی های پس از اخذ گزارش فساد است که باید این فرایندها شفاف تر و سریع باشد؛ این مهم است که شهروند اطمینان یابند گزارشات آنها به نتیجه می رسد و اطلاعات آنها نیز حفظ خواهد شد.

*خدمت به مردم و مبارزه با فساد جهادی مقدس است*

سرپرست سازمان بازرسی تاکید کرد: خدمت به مردم و مبارزه با فساد یک جهاد مقدس است و این جهاد نیاز به هوشمندی، وقت گذاشتن و پیگیری دارد.

گودرزی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص برخورد با فساد، تصریح کرد: در این دوره از مدیریت شهری اراده و تدبیری برای مبارزه با فساد و خدمت ملموس تر به شهروندان شکل گرفته است و در این میان بازرسی بایدکمک کند تا هر دو شعار اصلی شهردار محترم تهران که هم خدمت بیشتر، راحت تر و ارزان تر به شهروندان است و هم مبارزه با فساد تحقق یابد.

وی تاکید کرد: باید به سرعت تجربه و اندوخته ها در کنار هم قرار گیرد تا به هدف‌گذاری های تعیین شده دست پیدا کنیم و لازمه این مهم این است که مجموعه بازرسی یکپارچه، هوشمند، کارامد و سالم باشد.

گودرزی با بیان اینکه تحول و اصلاح ساختارها و رویه ها برای خدمت گذاری بهتر و ملموس تر باید رویه سازمان بازرسی باشد، خاطرنشان کرد: در مسیر مبارزه با فساد لازم است تا برخی از فرآیندهای غلط که باعث ایجاد ناکارآمدی شده است را اصلاح کنیم تا خدمت به مردم دچار اختلال نشود.

*دستگاه های اجرایی کشور از عدم پیگیری رنج می برند*

سرپرست سازمان بازرسی تاکید کرد: هوشمندی مبارزه با فساد، پیشگیری از فساد است و هنر ما باید این باشد که فساد شکل نگیرد، لذا باید گلوگاه های فساد را بشناسیم و در بحث اصلاح ساختارها نیز با رویکرد پیشگیرانه اقدام کنیم.

گودرزی یکی دیگر از وظایف مهم بازرسی را بررسی عملکرد مدیران در انجام امور مطابق با قوانین، دستورالعمل ها، آیین نامه ها و… دانست و گفت: دستگاه های اجرایی کشور از عدم پیگیری رنج می برند. این حجم از جلسات ، بازدیدها و نشست ها برای ارائه خدمات به مردم برگزار می شود اما عدم نظارت درست باعث شده تا بسیاری از آنها به نتیجه نرسد.

در ابتدای این گفتگو نیز محمدعلی نصرتی مدیر بازرسی منطقه ۱۶ به بیان گزارشی از مسائل و مشکلات کلان سطح منطقه و ارائه راهکارهای پیشنهادی نسبت به رفع این معضلات پرداخت و در ادامه توضیحاتی در خصوص وضعیت رسیدگی به پیام های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ در منطقه مطرح کرد و گفت: سامانه های این منطقه از نظر میزان و کیفیت پاسخگویی جزو رتبه های برتر در میان مناطق ۲۲ گانه هستند.

وی افزود: طی یک ماه گذشته در سامانه ۱۳۷ منطقه حدود ۳ هزار پیام ثبت شده است که موضوع نظافت بیشتری موارد ثبتی را به خود اختصاص داده است.

همچنین در هست ماه امسال ۳۳۶ پیام در سامانه ۱۸۸۸ به ثبت رسیده که موضوعات خدمات شهری، شهرسازی ، حمل و نقل و ترافیک و فنی و عمرانی به ترتیب بیشترین موارد دریافتی بوده است.

گودرزی پس از این دیدار، از پروژه نیمه کاره سامان سرای بعثت بازدید کرد و در جریان میزان انجام کار و موانع موجود در علل رهاشدگی عملیات عمرانی این پروژه قرار گرفت.

بازدید از مجتمع تجاری مهتاب ثقفی مقصد بعدی سرپرست سازمان بازرسی بود. پس از آن گودرزی و تیم همراه با حضور در محله باغ اذری و وضعیت این محله را از نزدیک بررسی کردند.

وی پس از آن در سرای محله باغ اذری حضور یافت و با مدیر سرای محله در خصوص کلاس ها و برنامه های این مجموعه، وضعیت پرسنل سرای محله و کمبودها و مشکلات آن به گفتگو پرداخت.

آخرین بازدید گودرزی، توقف‌گاه اتوبوسرانی طباطبایی‌ بود که در این بازدید اسکندری مدیر سامانه تندرو ۴ گزارشی از وضعیت اتوبوس ها و رانندگان ارائه کرد و گفت: یکی از مشکلات عمده این توقف گاه بحث کمبود راننده است که در حال حاضر حدود ۸۰ دستگاه اتوبوس به دلیل نبود راننده غیر فعال اند.

گفتنی است پیش از این بازدید رضا محمدی مدیر کل هماهنگی، نظارت و پیگیری امور مناطق شهرداری تهران نیز به بیان گزارشی از منطقه و طرح ها و پروژه های مصوب پرداخت و اظهار کرد: طرح ساماندهی دستفروشان خیابان صابونیان، طرح زیرگذر تقاطع نواب و تندگویان برای کاهش بار ترافیکی، رسیدگی به وضعیت باربری ضلع جنوب میدان شوش و پروژه شهربانو با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی از مهمترین برنامه ها و طرح های در دست اقدام منطقه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا