ورزشی

انتقاد عابدینی از شیوه مدیریتی پرسپولیس

به گزارش شورا‌آنلاین،امیر عابدینی درباره شیوه مدیریت علی‌اکبر طاهری در باشگاه پرسپولیس اظهار کرد: معتقدم "طاهری" در باشگاه پرسپولیس موفق عمل کرده است. از طرفی موانعی برای درآمدزایی وجود داشته که با این موانع هم جنگیده و درآمدزایی را در سیستم باشگاه منطقی کرده و به نوعی این موضوع ساماندهی شده است. بنابراین اعتقاد دارم "طاهری" در باشگاه پرسپولیس عملکرد خیلی خوبی داشته است. این بی‌انصافی است که بگوییم پشت کار فنی و تخصصی فوتبال، طاهری خوابیده است. مدیریت واقعا در صحنه بوده و عملکرد خوبی داشته است. او خوب هم فکر کرده و با موانع موجود جنگیده است. اگر طاهری بد رفتار می‌کرد و مدیریت خوبی نداشت قطعا من از نفراتی بودم که این موضوع را مطرح و درباره‌اش صحبت می‌کردم.

وی افزود: من با کسی تعارف ندارم. من همیشه به مشکلات موجود انتقاد کرده‌ام همان طور که امروز نسبت به عملکرد فدراسیون فوتبال انتقاداتی دارم. متاسفانه امروز در فدراسیون فوتبال هم شرایط به گونه‌ای رقم خورده که کسی حق صحبت کردن ندارد و اگر کسی صحبت کند فورا او را تهدید می‌کنند و می‌ترسانند.

عابدینی درباره وضعیت پرونده مانوئل ژوزه و پیگیری‌های باشگاه پرسپولیس در این زمینه هم گفت: متاسفانه کسانی که در فیفا تصمیم‌گیر هستند، عملکردشان مثل مصوبات کاخ سفید است. هر نوع مصوبه‌ای بگویید بر علیه ما گذرانده‌اند. بدون اینکه حتی بخواهند حق و حقوق ما را ببینند. همیشه در فیفا تصمیمات بر علیه فوتبال ما گرفته شده است. چرا؟ زیرا در کمیته‌ها ما رایی نداریم و در سطح بالای فیفا هم هیچ فردی را نداریم که از حقوق‌مان دفاع کند. فقط آقای کفاشیان بود که کم کم داشت به نتایجی می‌رسید که زمان ایشان هم کرسی‌های بین‌المللی به دست آوردیم اما آقای تاج به سر کار آمد و با همان لابی‌های تهرانی‌اش این کرسی‌ها را هم بر هم زد.

وی افزود: اعتقاد ندارم حق آقای مانوئل ژوزه مبلغی است که باشگاه پرسپولیس محکوم شده است زیرا در آن جلسه‌ای که رویانیان با ژوزه صحبت می‌کرد بودم. رویانیان به ژوزه گفت تو بمان تا تسویه حساب کنیم و بعد برو. اما مربیان خارجی آنقدر افراد مختلف را در فیفا دارند و البته دلالان ویژه‌ای که در این میان کار می‌کنند، کار را بسیار سخت می‌کنند. دلالان فوتبال ما حتی اگر شما بخواهید پیراهن هم بخرید دخالت می‌کنند. شما وقتی می‌خواهید بازیکنی منتقل کنید این دلالان همه کاره هستند و کسی هم شکایت کند این دلالان وکیل کار هستند. واقعا اینجای کار بسیار خوشمزه است که این دلالان همه جا حضور دارند. البته بعضی از آن‌ها هم هم‌وطن ما هستند.

عابدینی تصریح کرد: آن زمانی که آقای ژوزه از باشگاه پرسپولیس جدا شد، قیمت یورو حدود ۱۳۰۰ تومان بود. همان روز باید فکر می‌کردیم و این مبلغ را می‌دادیم. حالا این پول انباشته شده و به زمان آقای طاهری رسیده است. مدیرعامل باشگاه پرسپولیس هم حالا باید با یوروی حدود ۵۰۰۰ تومانی این مبلغ را پرداخت کند. هیچ راهی هم وجود ندارد و باید این پول پرداخت شود. من اعتقاد دارم همه باید الان کمک کنند. یعنی بازیکنان هم می‌توانند هر کدام ۱۰ درصد از قراردادشان را به این موضوع اختصاص دهند. قرارداد این بازیکنان هم که کم نیست. چه ایرادی دارد که ۱۰ درصد از پول‌شان را به باشگاه کمک کنند؟

مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس درباره اینکه نقش وزارت ورزش در این میان چیست؟ گفت: جالب است بدانید وزارت ورزش بر اساس قانون نمی‌تواند برای استقلال و پرسپولیس هزینه کند. یعنی این وزارتخانه به صورت عجیبی مالکیت دو باشگاه را در اختیار دارد. این مالکیت در اختیار وزارت ورزش است بدون اینکه ردیف بودجه‌ای برای آن تعیین شود. وزارت ورزش بر اساس قانون خودش حق باشگاه‌داری ندارد. اما این کار را انجام می‌دهد. این یعنی یک شترگاوپلنگی ایجاد شده که نمی‌شود با آن کاری کرد. اگر باشگاه را به بخش خصوصی واگذار کنند، فکر می‌کنند سوء استفاده‌هایی صورت می‌گیرد. دولتی هم که باشد این گونه می‌شود.

عابدینی تاکید کرد: الان که مدیریت باشگاه در اختیار آقای طاهری است، باید بیایند و باشگاه را به او ببخشند و افرادی همچون علی پروین بیایند کنار کار تا باشگاه را ۵ ساله اداره کنند. یعنی در این ۵ سال نه پولی بدهند و نه پولی از آن‌ها بگیرند تا خودشان دخل و خرج را یکی کنند. یعنی باشگاه را با پیمان مدیریت به صاحبان اصلی باشگاه بدهند.

وی درباره اینکه بعضی‌ها معتقدند اگر در دادگاه، وکلا به خوبی از حقوق باشگاه دفاع می‌کردند الان پرسپولیس محکوم نمی‌شد، گفت: وقتی همه چیز بر علیه شماست دیگر دفاع خوب و بد وجود ندارد. من اعتقاد راسخ دارم هر پرونده‌ای از جمهوری اسلامی ایران به فیفا رفته، سر بازنده داستان ما بودیم. ما باید به گونه‌ای رفتار کنیم که اصلا پرونده‌ای شکل نگیرد. باید با بازیکن، کادر و هر کسی که قرارداد می‌بندیم به گونه‌ای قرارداد ببندیم که کار به فیفا نکشد. یعنی در ایران پرونده بسته شود چرا که همان طور که گفتم اگر به فیفا برسد، ما محکوم می‌شویم.

عابدینی درباره فدراسیون فوتبال هم گفت: فدراسیون در زمان مدیریت آقای تاج روی موج برنامه‌های علی کفاشیان پیش می‌رود. اگر پولی به حساب فدراسیون واریز شد در دوره آقای کفاشیان کارها انجام شده تا این پول به حساب فدراسیون واریز شود. اگر موفقیتی را آقای کی‌روش رقم زد و قراردادش بسته شد، در زمان آقای کفاشیان اتفاق افتاد. یعنی بخش عمده‌ای از موفقیت‌ها هم در دوره آقای کفاشیان رقم خورده بود. حالا اگر بخواهیم مدیریت آقای تاج را بررسی کنید، بروید و نوع قرارداد اقتصادی برای حل مشکلات باشگاه‌ها را ببینید. نوع برنامه‌ریزی که برای فوتبال پایه انجام شده است را بررسی کنید. بروید ببینید الان سازمان لیگ چقدر اختیار دارد؟ یعنی واقعا سازمان لیگ موجودیتش بر اساس برنامه‌های گذشته است یا الان اختیاری ندارد؟ اگر اختیاراتش گرفته شده پس سازمان لیگ چه کاری انجام می‌دهد؟ چرا می‌گویند سازمان لیگ اختیاری ندارد؟ زیرا با هر کسی که آقای تاج تایید می‌کند، قرارداد می‌بندند. یعنی همه داد و ستدها در فدراسیون فوتبال شکل می‌گیرد. الان همراه اول همه چیز را در اختیار گرفته است اما بر اساس کدام نوع کار و قرارداد چنین اتفاقی رخ داده است؟

عابدینی اضافه کرد: روزی ما با آقای اسپانسر قرارداد امضا می‌کردیم و کار می‌کردیم همه می‌گفتند چرا باید با او قرارداد می‌ببندید اما الان که همه امور سازمان لیگ در اختیار این آقای اسپانیر است، چرا کسی حرفی نمی‌زند؟ می‌دانید چرا؟ زیرا رفاقت‌های عجیبی شکل گرفته است. آقای تاج هم چون می‌خواهند رابطه‌شان با وزارت ورزش نزدیک باشد و اصلا مجمع برایشان اهمیت ندارد، دیگر هر چه آن‌ها بگویند گوش می‌کنند. من نمی‌گویم چرا با این آقا کار می‌کنند. اتفاقا کار خوبی هم می‌کنند که با فردی همچون شیرازی کار می‌کنند.

مدیرعامل سابق پرسپولیس درباره شکست پرسپولیس مقابل پیکان هم گفت: این باخت قابل پیش‌بینی بود. همه تیم‌های بزرگ گاهی دچار افت می‌شوند. یعنی یک خستگی و شکنندگی در تیم به وجود می‌آید. پرسپولیس نشان داده اصلا برای مساوی و یا حتی باخت وارد زمین نمی‌شود و همیشه برای برد می‌رود. آن‌ها واقعا جنگیدند اما شکست خوردند.

او درباره اینکه ایا پرسپولیس دچار غرور شده است، گفت: باید بپذیریم پرسپولیس باعث غرور همه ما شده است. غرور وقتی می‌آید که شما بضاعت مغرور شدن را داشته باشید. پرسپولیس الان بضاعت مغرور شدن را دارد یعنی خوب کار می‌کند، مدیریت خوبی در اختیار دارد و نتایج خوبی هم می‌گیرد. بنابراین باید مغرور شود. اما گاهی می‌گویند این غرور باعث از بین رفتن شرایط مطلوب می‌شود. الان هم هواداران هم مغرور هستند و ما پیشکسوتان هم مغرور شده‌ایم. یعنی به نوعی به این تیم افتخار می‌کنیم.

عابدینی درباره مساله بلیت فروشی هم گفت: قراردادهایی که آقایان امضا کرده‌اند هیچ کدام اساس حقوقی ندارد. قرارداد بلیت فروشی یک روز منعقد شده اما آنقدر استوار نیست که بشود از آن دفاع کرد. اگر اساس داشت، می‌توانستند به باشگاه پرسپولیس بگویند شما بیایید حق‌تان را از باشگاه پرسپولیس بگیرید اما چون اساس ندارد نمی‌توانند از آن دفاع کنند تا فردوسی‌پور برنامه‌ای پخش می‌کند، همه خلع سلاح می‌شوند. پرسپولیس هم به دنبال منافع خودش است. ما نشان دادیم که انعقاد چنین قراردادی را بلد نیستیم و اگر کار را به باشگاه‌ها بسپاریم خیلی بهتر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا