استان

ترمز حقوق های نجومی شهرداری کرج کشیده شد/ ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان و هرگونه نقل و انتقال و گرفتن نیروی جدید در شهرداری کرج

به گزارش شورا‌آنلاین، منصور وحیدی صبح امروز در جلسه شورای شهر که در صحن علنی شورا برگزار شد، با اشاره به طرح دوفوریتی جلوگیری از حقوق‌های نامتعارف در شهرداری کرج اظهار داشت: این طرح با امضا هفت نفر از اعضای شورای پنجم کرج  تقدیم شد که سبب جلوگیری از حقوق‌های نامتعارف برای برخی در شهرداری کرج شود.

وی با اشاره به اینکه هدف از این طرح  این است که از حقوقهای نامتعارف در شهرداری جلوگیری شود، افزود: برخی پرسنل در ۷ سال گذشته به دلیل نزدیکی به مدیر و قرار دادن آن در شرایط خاص دستور افزایش حقوق‌های نامتعارفی را گرفته‌اند که سبب بار مالی بسیار زیاد برای شهرداری شده و عدالت را برهم زده است.

 نائب رئیس شورای شهر کرج با بیان اینکه طی سنوات گذشته در شهرداری کرج چنین اتفاقاتی رخ داده است که سبب بدبینی نسبت به سیستم شهرداری شده است، عنوان کرد: شناسایی این اتفاقات باید صورت گیرد و از اول شورای پنجم تا کنون جلوی این ابلاغات و اضافه حقوق‌ها باید گرفته شود.

خستو عضو دیگر شورای شهر کرج بیان کرد: باید مشخص شود دلیل افزایش حقوق برخی کارکنان چه بوده، آیا معیار و شاخص خاصی بوده است، آیا رئیس مجموعه براساس تشویق، این افزایش حقوق را انجام داده است.

 مقدم مشاور حقوقی شورای شهر کرج بیان کرد: در قسمت امور استخدامی و مالی شهرداری در  قسمت رفاه بخاطر ایجاد انگیزه اگر کار شاخصی انجام شود مدیر می‌تواند نسبت به افزایش حقوق اقدام کند.

سعادت سرپرست شهرداری کرج نیز تصریح کرد: همانطور که می‌دانید یکسری کارکنان استخدامی هستند که اصلا اختیار در دست ما نیست ولی ۹ نفر جزو پرسنل شهرداری هستند که جزو افرادی هستند که اضافه حقوق دریافت می‌کنند. اما تمام کسانی که در روزهای آخر شورای چهارم دستور اضافه حقوق را گرفتند ما جلوی همه آنها را گرفتیم و فقط ۹ نفر از اول امسال جزو این اضافه حقوق‌ها بودند که برای آنها دستور اجرا شده است.

در این جلسه  با اتفاق آرا دو فوریت این طرح تصویب شد.

در جلسه امروز همچنین لایحه "ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان و هرگونه نقل و انتقال و گرفتن نیروی جدید در شهرداری ممنوع است و باید طبق ضوابط و مقررات لایحه شود و در صحن علنی شورا مطرح گردد" مطرح شد.

وحیدی نایب رئیس شورای شهر کرج در این زمینه بیان کرد: افرادی که بازنشسته شدند و بعد از بازنشستگی به دنبال امرار معاش برای خانواده خود هستند حتما باید طبق ضوابط و مقررات و در چهارچوب نسبت به بازگشت آنها به کار اقدام شود.

وی ادامه داد: یک جایی باید از وضعیت این بازنشستگان جلوگیری شود در شرایطی که جوانان ما با مدارک عالی بیکار و جویای کار هستند. از افراد پیشکسوت و با تجربه در چهارچوب قانون در مواردی که خاص است باید استفاده شود.

در نهایت دو فوریت این لایحه نیز با اکثریت آرا به تصویب رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا