اجتماعی و فرهنگی

احتمال تشکیل کمیته اضطرار آلودگی هوا

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین  طی روزهای اخیر و با پایان بارندگی‌ها در تهران، کیفیت هوا دوباره در شرایط ناسالم قرار گرفت و هر روز بر میزان غلظت آلاینده‌ها افزوده می‌شود.

امروز نیز برای چندمین روز متوالی کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم قرار گرفت و غلظت آلاینده‌ها به حد هشدار رسید، در این شرایط کیفیت هوا برای تمام گروه‌های سنی ناسالم تعریف می‌شود.

این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر ناپایداری هوا در روزهای آتی، طی ۲ روز آینده به مرور از غلظت آلاینده‌ها کاسته شود.

معمولا پس از اینکه هوای شهر در حد اضطرار قرار گیرد کمیته اضطرار برای اتخاذ تصمیمات تشکیل جلسه می‌دهد و این بار نیز گفته می‌شود در صورت تشدید آلودگی احتمال تشکیل کمیته اضطرار وجود دارد.

بر اساس آخرین اطلاعات ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران، میزان غلظت آلاینده‌ها در هوای شهر تهران امروز نیز فراتر از حد مجاز است و بر اساس اطلاعات داده‌شده از سوی مراکز پایش آلودگی هوای محیط زیست استان تهران میزان غلظت آلاینده‌های ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون بر روی عدد ۱۵۲ قرار دارد که نسبت به روزهای گذشته افزایش داشته است و در حد هشدار قرار دارد.

بر اساس پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته با توجه به پایداری هوا طی امروز و روز آینده فردا نیز آلودگی هوا در تهران ادامه خواهد داشت.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا