مدیریت شهری

گلایه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری از برخی رفتارهای ترافیکی

به گزارش شورا‌آنلاین، عصر روز گذشته، (۵ شهریورماه) آیین اختتامیه نمایش های خیابانی دومین مرحله  پویش #از_خودمان_شروع_کنیم  با حضور دکتر مازیار حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک، سردار مهماندار رئیس پلیس راهور و رضاکیانیان هنرمند سینما و تلویزیون و فعال اجتماعی برگزار شد.

دکتر مازیار حسینی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این مراسم با بیان اینکه معضلی که امروز همه ما به عنوان شرایط بد ترافیکی در شهر شاهدش هستیم،موضوعی نیست که یک شب به وجود آمده باشد،گفت: "مشکلات فرهنگی در طول زمان رشد می یابند و طبیعتا راه حل برطرف کردن آنها را هم باید از دل  خود فرهنگ پیدا کرد. به همین دلیل همکاران من در سازمان حمل و نقل و ترافیک به کمک پلیس راهنمایی و رانندگی  و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی فعالیتی را تحت عنوان پویش #از_خودمان_شروع_کنیم  راه اندازی کردند که البته بخش عمده آن هم متعلق به خود مردم بود."

وی افزود: "این پویش یک حرکت خودجوش بود که با همراهی هنرمندان، ورزشکاران و چهره های شاخص جان و قوت قابل ملاحظه ای پیدا کرد و مردم مشتاق تر شدند تا با آن همراهی کنند. خوشبختانه امروز همه ما متوجه شده ایم که این رفتارهای ترافیکی که داریم، در شان ما نیست و لازم است برای برطرف کردن این موضوع، از خودمان شروع کنیم".

حسینی در ادامه یادآورشد:"جمله معروفی هست که می گوید خود تو جزیی از ترافیک هستی نه اینکه در ترافیک مانده ای. بنابراین اگر هر کدام از ما حداقل بخشی از سفرهای روزانه مان را با  استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی یا شبکه های مکمل  مثل دوچرخه انجام دهیم حتما می توانیم بخشی ازترافیک را کاهش دهیم".

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین به اهمیت احترام به عابرپیاده اشاره کرد و گفت:" اولین چیزی که در آیین نامه راهنمایی و رانندگی به افراد آموزش داده می شود، بحث احترام به عابرپیاده است. متاسفانه در سال های گذشته این احترام کمرنگ شده و گاهی ما در رانندگی عجله و شتابی داریم که علتش را متوجه نمی شویم. مثلا راننده ای را می بینیم که  در مسیر انواع تخلفات را انجام می دهد که زودتر به مقصد برسد اما در نهایت  می بینیم که پشت چراغ قرمز کنار ما ایستاده است! یعنی فقط برای چند ثانیه زودتر رسیدن این همه خلاف می کند".

وی همچنین به همکاری مشترک میان شهرداری تهران و مجموعه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اشاره کرد و یادآورشد:" عزم راسخی برای بازگرداندن شرایط به حالت طبیعی در رفتارهای ترافیکی شهروندان ایجاد شده و در این راستا به جای آنکه بخواهیم فقط به حرکات سلبی اکتفا کنیم می خواهیم با استفاده از فضاهای فرهنگی و با کمک خود مردم به جنگ این موضوع برویم تا روزی برسد که شاهد هیچ بی انضباطی ترافیکی در شهر نباشیم".

حسینی در خصوص ادامه داشتن فعالیت پویش از خودمان شروع کنیم نیز گفت: قاعدتا باید ببینیم که مردم چه می گویند. اگر آنها تمایل و اشتیاق داشته باشند ادامه می دهیم. فکر می کنم این پویش در هر مرحله با حرکت آرام خود توانسته به یک بلوغ نسبی برسد و گستردگی و جامعیت یابد. امیدوارم روزی برسد که همه مردم شهرما، یکی از اعضای این پویش باشند."

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام و احترام و تبریک عید بزرگ بندگی متواضعانه و خالصانه در درگاه سمیع بصیر بنده یک طرح برای ساماندهی بهینه ترددهای روزانه شهروندان تهرانی و سایر کلان شهرهای ایران و جهان دارم، از چه طریقی طرح را به ارائه نمایم شهرداری یا شورای شهر یا شورایعالی ترافیک؟
    صابری زاده ۰۹۱۰۲۱۲۴۶۰۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا