شورای شهر

انتخاب ۱۰ نماینده شورا در کمیسیون ماده ۱۰۰

به گزارش شورا‌آنلاین، موضوع انتخاب ۱۰ نماینده شورا در کمیسیون ماده ۱۰۰ در دستور جلسه قرار گرفت.
در ابتدای بررسی این امر اعضای شورا نسبت به حساسیت وظایف در کمیسیون های ماده ۱۰۰ تاکید کردند.
سالانه ۱۲۰۰ تخلف به ماده ۱۰۰ارجاع می شود
محمود میر لوحی با بیان اینکه در شورای پنجم باید تحول جدی در منظر و ایمنی ساختمان ها ایجاد شود گفت: در گذشته اگر شهرداری به واسطه تامین منابع چشمش را به روی تخلفات می بست امروز این امر به یک رویه تبدیل شده که منظر و ایمنی ساختمان ها را تخریب می کند.
وی افزود: باید در این زمینه طرحی نو بیاندیشیم و در کمپین های مردمی مشارکت آنان را نیز پیش بینی کنیم .
 9 درصد درامد های شهرداری از اخذ جرائم است
علی اعطاء سخنگوی شورا نیز در این زمینه گفت : بررسی ها نشان می دهد نزدیک به ۹ درصد درآمد های شهرداری از اخذ جرائم است و ایتن روند باید اصلاح شود و تامین منابع و درآمد ها باید از روش های دیگر حاصل شود.
۹۰ درصد آرا کمیسیون های ماده ۱۰۰ به جرائم نقدی ختم می‌شود
مجید فراهانی نیز گفت: متاسفانه تامین درآمد ها از طریق اخذ جرائم تبدیل به یک رویه در تامین بودجگه شهرداری شده است به طوریکه ۹۰ درصد آرای کمیسیون های ماده ۱۰۰ به جرائم نقدی ختم شده است.

تشکیل ۱.۲ پرونده در کمیسیون های ماده ۱۰۰ به ازای هر پروانه
محمد سالاری نیز گفت: کمتر از یک درصد آرا کمیسیون های ماده ۱۰۰ منجر به تخریب موارد تخلف می شود که البته تنها شهرداری دلیل این امر نیست.
وی ادامه داد: به ازای هر پروانه ساخت ، ۱.۲ پرونده در کمیسیون های ماده ۱۰۰ تشکیل می شود که رقم بسیاری زیادی است لذا رسیدگی به این پرونده ها نیاز به کار جدی دارد.
سالاری همچنین خواستار تغییر ساز و کار فعلی کمیسیون های ماده ۱۰۰ شد چرا که بخش عمده ای از آرای تخریب توسط دیوان عدالت اداری لغو می شود.
وی افزود: به عنوان مثال در مورد ساختمان علاءالدین که تمامی اعضای شورا موافق تخریب مورد تخلف بودند و خود شهردار تهران هم حضور داشت باز روند اجرای حکم دو سال به طول انجامید.
وی تصریح کرد: ما بایستی به سمت پیشگیری از وقع جرم حرکت کنمی و این امر هم با نظارت نهاد های تصمیم گیر و اقدام عوامل شهرداری در جلوگیری از تخلف میسر خواهد بود.

با قانونی کردن تخلفات نمی‌توان بر شهرداری نظارت کرد
رییس شورای اسلامی تهران ، ری و تجریش نیز گفت : اساس کمیسیون ماده رویه ای برای درآمدهای شهرداری شده لذا اجرای قانون به درستی صورت نمی‌گیرد.
محسن هاشمی افزود: لذا تعداد پرونده‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ رو به فزونی می‌نهد.
هاشمی خاطر نشان ساخت: اگر این روند ادامه یابد ما نیز در قانونی کردن تخلفات مسئول خواهیم بود و در چنین شرایطی نمی توانیم از شهرداری بازخواست کنیم .
در پایان رای گیری برای انتخاب ۱۰ نماینده شورا برای کمیسیون های ماده ۱۰۰ صورت گرفت که به موجب آن آرش میلانی ، محمد علیخانی ، افشین حبیب زاده ، محمد سالاری ، حسن خلیل آبادی ، سید حسین رسولی ، زهرا نژاد بهرام ، سید محمود میر لوحی ، زهرا صدر اعظم نوری و علی اعطا به عنوان نماینده شورا در این کمیسیون ها انتخاب شدند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ????قابل توجه مشتاقان یادگیری مباحث کاربردی حقوقی، بویژه دارندگان مشاغل حقوقی ????کلینیک حقوقی ایران با همکاری سامانه ۲۴آموز آغاز نمود «آیین دادرسی کمیسیون ماده ۱۰۰ و نحوه دفاع از آن در محاکم»
    شامل:
    تاریخچه و ماهیت کمیسیون ماده ۱۰۰
    آیین دادرسی و صلاحیت کمیسیون
    چگونگی تشکیل جلسه و انشا رای
    جرایم
    تغییر کاربری
    عوامل موثر در جریمه
    اجرای رای جریمه و یا تخریب
    اجرای رای تخریب و مسئولیت اداری، کیفری و مدنی
    طرح شکایت و نحوه تکمیل دادخواست و… علاقمندان می توانند از طریق لینک زیر به دوره ی مذکور دسترسی داشته باشند: http://www.24amooz.com/index/category/118 ۲۴ آموز – مرجع آموزش های آنلاین کاربردی – حقوق
    ۲۴ آموز – مرجع آموزش های آنلاین کاربردی-۲۴ آموز سامانه ارائه آموزش های آنلاین تخصصی و کاربردی به زبان فارسی می باشد، آموزش آنلاین، آموزش مجازی، آموزش غیرحضوری، آموزش الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا