اجتماعی و فرهنگی

پاسخ به شایعات زلزله هفت ریشتری تهران/ پایتخت خاکستر می شود؟

به گزارش شورا‌آنلاین، مهدی زارع اظهار داشت: برخی تصورات مبنی بر اینکه اگر در تهران زلزله ای ۷ ریشتری رخ دهد، همه شهروندان می میرند و شهر به تلی از خاک تبدیل می شود را نمی توانیم قبول کنیم و این نظریه ها صحیح نیست. من در دانشگاه به دانشجویان می گویم زلزله هفت ریشتری را سناریو سازی کنند که بعد از اجرا خود آنها هم می فهمند با زلزله ۷ ریشتری خرابی کامل رخ نمی دهد. 

وی ادامه داد: خسارت ها در زلزله هفت ریشتری در حوزه های مختلف متفاوت است. باید دید این زمین لرزه در کدام منطقه تهران رخ می دهد،باید همه بدانند که زلزله هفت ریشتری تهران را به خاکستر و ویرانه تبدیل نمی کند. 

استاد پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله تاکید کرد: البته باید به موضوع زلزله تهران به عنوان موضوعی ملی توجه شود چرا که اگر این شهر آسیب ببیند، کشور دچار خسارت و آسیب جدی می شود. 

زارع افزود: باید حساس سازی مردم در مورد زلزله انجام شود چرا که شهروندان تهرانی آمادگی مقابله با زمین لرزه و اقدمات پس از آن را ندارند. گروههای امدادی باید  به میان مردم بروند به همین دلیل ما گروهای خاص مانند مددجویان بهزیستی، کمیته امداد را به عنوان گروه هدف در دستور کار داشته و آموزش های اولیه را از طریق تیم های امدادی به آنها ارائه می کنیم. 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا