اجتماعی و فرهنگی

انتخاب سرپرست موقت از میان کارکنان شهرداری

به گزارش شورا‌آنلاین، مرتضی الویری در حاشیه جلسه غیر رسمی منتخبان پنجم و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز آخرین جلسه غیر رسمی شورای پنجم قبل از قانونی شدن شورای پنجم است. گفت: ما تا کنون ۳۵ جلسه غیررسمی داشتیم و از روز چهارشنبه جلسات خود را آغاز می کنیم. در این جلسه ترکیب هیئت رئیسه شورا مشخص شد اما هنوز جایگاه قانونی ندارد و در جلسه اول رسمیت پیدا می کند زیرا هنوز شورای پنجم قانوناً آغاز به کار نکرده است.

وی با بیان اینکه امروز محسن هاشمی با رأی قاطع اعضا به عنوان رئیس شورا انتخاب شد گفت: در ابتدای جلسه سایر دوستان احمد مسجد جامعی و بنده را به عنوان نامزد انتخاب کرده و ما به خاطر حفظ وحدت و انسجام شورا از آن انصراف داده و نامزد اصلی ما برای ریاست شورا محسن هاشمی خواهد بود، همچنین دوستان پیشنهاد دادند بنده نایب رئیسی را قبول کنم که احساس کردم سایر دوستان توانایی انجام این مسئولیت را دارند بنابراین از نامزدی نایب رئیسی هم انصراف دادم و دکتر امینی با رأی قاطع دوستان نایب رئیس شورای شهر پنجم شدند.

وی با بیان اینکه سخنگوی شورای شهر علی اعطا و همچنین بهاره آروین و زهرا نژاد بهرام منشی اول و دوم شدند ادامه داد که تا تشکیل جلسات رسمی شورای پنجم، هیچ کدام از این آراء جنبه قطعی ندارد .

الویری در خصوص انتخاب سرپرست برای شهرداری نیز تصریح کرد: در دوران گذار که ممکن است چند روز باشد باید فردی به عنوان سرپرست انتخاب شود زیرا تا انتخاب نهایی شورا و حکم وزیر کشور ممکن است مدت کوتاهی فاصله بیفتد که من (الویری) به همراه نجفی براساس چارچوب های قانونی، فردی را که در مجموعه شهرداری فعالیت می کند و بازنشسته نیز نشده باشد به عنوان سرپرست انتخاب می‌کنیم.
الویری در خصوص سوگندنامه توضیح داد: متن سوگندنامه مورد تأیید دکتر نجفی است و تأکیدی است بر رابطه شورا و شهرداری و نقش نظارتی شورا. این سوگندنامه در دولت نیز توسط رئیس جمهور خوانده می شود در حالی که رئیس جمهور وظیفه قانونی برای اجرای قانون دارد و این سوگندنامه تنها تأکید بیشتر برای ایجاد قانون است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا