اجتماعی و فرهنگی

علت انصراف کولایی از کاندیداتوری شهرداری تهران

به گزارش شورا‌آنلاین، الهه کولایی در نشست خبری با عنوان «چرا حضور؟ چرا انصراف؟» بیان داشت: با هدف شهردار شدن وارد رقابت شدم و در بین نامزد‌ها قرار گرفتم. همچنین تمام توان خود را به کار گرفتم که با مدیران موفق و با شهرداری‌هایی که می‌شناختم ارتباط مستمری ایجاد کنم. بنابراین برای اصلاح و تغییر در نظام مدیریت شهری به عرصه رقابت وارد شدم.

او با تاکید بر ضرورت تغییرات در نظام مدیریتی جامعه و اصلاح در مدیریت شهری برای بهبود شرایط مردم گفت: همچنین مسئله زنان، جوانان، کودکان و افراد کم‌توان که در ساخت و ساز‌ها نیازهای آن‌ها نادیده گرفته شده، دغدغه من در حوزه شهری بود.

او با تاکید بر اینکه انسجام اصلاح‌طلبان در این رقابت بسیار مهم بود، بیان داشت: فرصتی برای اصلاح‌طلبان به وجود‌آمده که ناشی از اعتماد مردم به آن‌ها است، از همین رو باید خواسته و نیازهای مردم را در نظر بگیرند.

کولایی در ادامه گفت: می‌خواستم نشان دهم که یک زن می‌تواند در این حوزه به طور جدی رقابت و برنامه جامع ارائه کند و اهمیت ضرورت استفاده از افراد توانمند را نشان دهد. این اتفاقی بود که ظرف این چند هفته شکل گرفت و وظیفه داشتم به عنوان فردی که در شورای عالی اصلاح‌طلبان حضور داشتم، این امید را بازسازی کنم تا مدلی ارائه شود که با دوره‌های سابق متفاوت باشد.

او با تاکید براینکه هدف من به نمایش گذاشتن انسجام جریان اصلاح‌طلب بود، گفت: ممکن است اختلاف‌نظر وجود داشته باشد، اما مسئله اصلی این است که باید تمام تلاش اصلاح‌طلبان صرف پاسخ دادن به مردم و ایجاد رقابت کامل برای انتخاب فردی مناسب باشد. بنابراین در آخرین لحظات انصراف خود را اعلام کردم.

کولایی در پاسخ به سوالی در رابطه با اینکه آیا کناره‌گیری او سیاسی بوده است یا خیر بیان داشت: برنامه‌هایی که توسط نامزدهای شهرداری ارائه شد در تقابل با یکدیگر نبود و در آن نگاه غیر واقع‌گرایانه وجود نداشت. نگاه کلی بر منافع عمومی شهر حاکم بود بنابراین صرفاً سیاسی تصمیم‌گیری نشده است.

وی ادامه داد: برای موفقیت شهردار بدون به مشارکت گرفتن شهروندان اتفاق خاصی نمی‌افتد، باید آموزش‌های لازم به مردم داده شود تا حقوق مردم در کنار تکالیف به آن‌ها آموزش داده شود.

کولایی با بیان اینکه یک شبه تغییری ایجاد نخواهد شد، گفت: یکی از راهکارهای مناسب برای کاهش فساد شفافیت است. ایده شهر هوشمند و استفاده از تکنولوژی‌های مدرن در شهرداری راهکار خوبی است که البته در یک فرایند زمانی یک شبه ایجاد نخواهد شد.

او تاکید کرد: یکبار غفلت از تداوم اصلاحات را دیدیم و نتیجه آن هشت سال مصیبت برای مردم  بود. اصلاح طلبان باید پاسخگویی به نظرات مردم را داشته باشند و ضمن برنامه‌سازی‌های مناسب و شفاف‌سازی و ایجاد اعتماد بین مردم، مدیران پاک‌دست و امین را برگزینند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا