سیاسی

لاریجانی:«حججی‌»های غیرتمند آخرین بقایای تروریست‌ها را تحویل آمریکا و صهیونیست‌ها می‌دهند

به گزارش شورا‌آنلاین، علی لاریجانی در نطق قبل از دستور امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی، با تسلیت شهادت محسن حججی،‌ با بیان اینکه در هفته گذشته دو حادثه تکان دهنده اتفاق افتاد که قلوب امت اسلامی را جریحه‌دار کرد، گفت: حادثه شهادت استوانه پایداری، شهید حججی در میدان مجاهدت درس فداکاری در راه هدف را با صلابت و استواری به جهان ارائه کرد. او به راستی شاگرد راستین مکتب حسینی بود و هنگامه‌ای عاشورایی را نشان داد و عیان کرد که مصاف امروز با تروریست‌ها بار دیگر مصاف حسینیان و یزدیان است.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به جنایت تروریستی افغانستان، گفت: در این جنایت بزرگ تروریستی صدها نفر از مسلمانان از زن، مرد، پیر، جوان و کودک را به خاک و خون کشید. همان تروریست‌های یزیدی که در سوریه با شنیع‌ترین روش‌ها حججی عزیز را به شهادت رساندند در افغانستان نیز چنین جنایت هولناکی را رقم زدند. اینها نمونه‌هایی از دستاوردهای تفکر تکفیری است. آیا امروز روشن نیست که ریشه این ماجراجویی‌ها  توسط چه کسانی و چه کشورهایی سامان یافته است؟ آیا اعراب دست آمریکا و صهیونیست‌ها را در این ظلم و جنایت علیه امت اسلامی نمی‌بینند؟

وی ادامه داد: بعد از جنگ‌های رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان و مخصوصا جنگ ۳۳ روزه علیه مقاومت و حزب‌الله لبنان که به تعبیر خودشان کمر اسرائیل شکست، روش خود را دگرگون کردند و به مصاف رو در رو با نیرنگ و اختلاف‌افکنی در امت اسلامی، درگیری‌های گروه‌های تروریستی را دامن زدند و برخی کشورهای مسئله‌ساز در منطقه هم دلالی آنان را کردند و معرکه آتش‌افروزی امت را به وجود آوردند. نوع جنایات تروریست‌ها نشان می‌دهد چقدر از فرهنگ اسلامی فاصله دارند و هدفی جز تفرقه و بدنامی مسلمانان ندارند اما از لابه‌لای این جنایات عمق اضطراب آنان مشخص می‌شود که پس از ضربه‌های متوالی و عمیق در موصل و سوریه به خط آخر رسیده‌اند که دست به چنین حرکت‌های وحشیانه زده‌اند.

لاریجانی یادآور شد: همانطور که در جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله قهرمان کمر رژیم صهیونیستی شکست، حججی‌های غیرتمند و قهرمان نیز آخرین بقایای تروریست‌ها را تحویل آمریکا و صهیونیستی‌ها و دست‌نشانده‌های منطقه‌ای آنان می‌دهند.

رئیس مجلس با گرامی داشتن یاد آن رادمرد مجاهدت (شهید حججی)، گفت: به ارواح مطهر ایشان و شهدای افغانستان درود می‌فرستیم و با خانواده معزز آنان همدردی می‌کنیم و به پارلمان و ملت افغانستان نیز تسلیت می‌گویم. مجمع نمایندگان استان اصفهان هم شهادت این عزیز فداکار را تسلیت گفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا