ورزشی

منصوریان: پنالتی‌های ما را نگرفتند

به گزارش شورا‌آنلاین، علیرضا منصوریان پس از تساوی بدون گل مقابل استقلال خوزستان گفت: در هر دو نیمه بازی مالکانه داشتیم و مسلط بر بازی بودیم و کاملا توپ و میدان در اختیار مان بود. رحمتی در ۹۰ دقیقه فقط یکی دو بار هم به زحمت نیفتاد. تلاش می‌کردیم هم بازی خوبی انجام بدهیم و هم بازی مالکانه داشته باشیم طبیعی بود که استقلال خوزستان در لاک دفاعی خودش بماند. دو ضربه پنالتی برای ما گرفته نشد. از طریق سایت‌ها خلاصه بازی را می‌دیدم تا خلاف اتفاقات بازی حرفی نزنم. از طبقه دوم پنالتی اول استقلال دیده می‌شد.

وی افزود: وقتی پنالتی ما گرفته نمی‌شود،‌ تیم حریف دیگر خودش را داخل ۱۸ قدم نگه نمی‌دارد و بالاتر می‌رود. در نیمه دوم هم خطا روی سجاد شهباززاده پنالتی بود، اما سجاد خودش دیر به زمین افتاد ولی داور نباید به افتادن بازیکن ما نگاه می‌کرد و پنالتی ما را اعلام می‌کرد که نه‌تنها این کار را انجام نداد، بلکه یک کارت زرد بیهوده هم به بازیکن ما نشان داد. پنالتی استقلال خوزستان هم پنالتی نبود.

منصوریان تصریح کرد: دو پنالتی برای استقلال در این بازی گرفته نشد و من نگران هستم که نکند اتفاقات هفته گذشته روی تیم تأثیر بگذارد. هر کدام از شما هم جای من نشسته بودید و دو پنالتی برای تیمتان گرفته نمی‌شد،‌ نگران می‌شدید. در پنالتی اول همه ورزشگاه دیدند که پیراهن علی قربانی را از تن او درآوردند. ما اعتراض داریم که پنالتی‌های ما گرفته نشده است. بعد از آن هم باید تلاش بیشتری می‌کردیم تا به گل برسیم. بهترین پیام بازی هم این بود که مالکانه بازی کردیم، هرچند در زدن ضربات آخر بی‌دقت بودیم، وگرنه می‌توانستیم به گل برسیم.

سرمربی تیم استقلال با اشاره به بازی تیمش عنوان کرد: باید عملکرد مالکانه تیم سریع تبدیل به گل شود. به تیم خودم تبریک می‌گویم، به تیم ویسی هم تبریک می‌گویم که به هر نحوی یک امتیاز گرفت. ما باید راهکاری پیدا کنیم تا تیم‌هایی که در ۳۰-۲۰ دقیقه بازی روی خط دفاع می‌مانند، بتوانیم دفاعشان را باز کنیم.

وی در مورد اینکه چند هفته دیگر استقلال ترکیب ثابت خود را می‌شناسد، افزود: من اولین بار است که شما را در نشست خبری می‌بینم اما همیشه از فصل گذشته هم گفتم که ما ترکیب ثابت نداریم. اگر بخواهیم ۱۱ بازیکن ثابت و ۳-۲ بازیکن تعویضی داشته باشیم، دیگر لزومی نداشت که از شماره ۱۱ تا ۲۴ را جذب کنیم و سرمایه‌مان را حفظ می‌کردیم. من اعتقادی به ترکیب ثابت ندارم، وقتی تیم ترکیب ثابت دارد، یعنی اینکه نیمی از تیم را ندارید و یک نیمکت سبک و بی‌وزن دارید. ترکیب استقلال بهترین‌های هفته هستند.

منصوریان ادامه داد: ما باید سنگین‌ترین زمان فصل را هم در نظر بگیریم که به نظر من در ماه‌های بهمن، اسفند و فروردین است. ما به ساختار کلی نیاز داریم و ساختار کلی را هم تعریف کرده‌ایم و معلوم است. در پی یک اتفاق و تصمیم غلط داور، پنالتی ما گرفته نشد و اکنون سوال پیش می‌اید که چرا این گونه شد. اگر داور پنالتی ما را می‌گرفت استقلال خوزستان دوام نمی‌آورد. با این حال برای اینکه به شما جواب منطقی بدهم می‌گویم که ما ۲۰ نفر بازیکن آماده را باید در کنار همدیگر داشته باشیم. یک دروازه‌بان، یک دفاع وسط، یک هافبک و یک سانترفوروارد ثابت هستند و بقیه تغییر می‌کنند.

سرمربی تیم استقلال در مورد مصدومیت خسرو حیدری گفت: حیدری روز گذشته در تمرین ما پایش سُر خورد و کشاله‌اش آسیب دید. کادر پزشکی ما هم تلاش کرد که او را به بازی برساند، اما به خود خسرو هم گفتم نمی‌خواهم او را برای بلندمدت از دست بدهم، به همین دلیل ۱۲ نفره گرم کردیم و ووریا غفوری هم که بازیکن ملی‌پوش ماست، گرم کرد. نمی‌خواستیم به کشاله خسرو حیدری آسیب بزنیم. از تلاش غفوری راضی هستم. او دو بار با دروازه‌بان حریف تک به تک شد که معنایش آن است که روز موفقی را پشت سر گذاشته است.

وی در مورد بازگشت مجتبی جباری به ترکیب استقلال عنوان کرد: جباری بعد از ۴ سال داخل بازی شد. نیازی نیست که من در مورد جباری حرف بزنم. او وقتی وارد ورزشگاه شد هواداران ما آنقدر به او اطمینان و اعتماد داشتند که ایستادند و تشویقش کردند. هوادار ما عقبه خوبی با مجتبی داشته است. به جرأت می‌گویم جباری یکی از سه هافبک شماره ۱۰ فوق‌العاده فوتبال ایران است. جباری، مبعلی و نویدکیا این سه هافبک هستند و بقیه اولویت‌های دیگر قرار می‌گیرند. مجتبی پتانسیل زیادی دارد و می‌تواند در طول فصل به ما خیلی کمک کند. او بازیکن با پرستیژی است، جباروف هم یک بازیکن بین‌المللی است.

منصوریان با اشاره به حضور مهدی قائدی در استقلال گفت: قائدی بازیکن کم سن و سال ماست. من به توفیقی و افتخاری اصرار داشتم که به هر قیمتی این بازیکن را بخرند، اما باید از او مراقبت کنیم. هم به لحاظ اخلاقی و هم به لحاظ فوتبالی، او برای اولین بار است وارد فضای تهران شده است. از خانواده‌اش هم خواسته‌ایم که به تهران بیایند، به لحاظ بدنی هم باید تغییراتی در او ایجاد کنیم و از لحاظ بدنسازی و فیزیکی تلاش می‌کنیم به فرم ایده‌آلش برسد. عملکرد او فوق‌العاده خوب بود.

سرمربی تیم استقلال اظهار داشت:چون شما رسانه‌ها خیلی سریع بازیکن را به نقطه‌ای می‌رسانید که شناخته شود، ما باید در این دوران مراقبش باشیم، زیرا ممکن است یک ستاره یکباره رشد و یا یکباره افت کند. قائدی در استقلال جوان موردعلاقه همه است. او ۱۸-۱۷ سال بیشتر سن ندارد و به عنوان برادر کوچک‌تر بازیکنان است. نگاه من، خرمگاه و بهتاش فریبا به او مثل پسر خانواده است. او ۹-۸ ماه با پسر من اختلاف سنی دارد. کارش برای شروع بد نبود، شروع خوبی داشت. استقلال و پرسپولیس این خاصیت را دارند که بازیکن ۲۰ دقیقه‌ای در دل هوادار جا بگیرد. باید از او مراقبت کنیم تا به فرم ایده‌آل برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا