ورزشی

اشکانی: بهترین نمایش را در جهانی پاریس خواهیم داشت

به گزارش شورا‌آنلاین، علی اشکانی درباره اعلام ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ پاریس اظهار کرد: تصمیماتی که شورای محترم فنی در این باره اتخاذ کرد از تمامی زوایا قانونمند و اصولی بود. در تمامی هشت وزن نفرات انتخاب شده صددرصد شایسته پوشیدن دوبنده تیم ملی هستند و انشاءالله شاهد عملکرد خوب نفرات منتخب در رقابت‌های جهانی باشیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی افزود: نفرات اعلام شده بر اساس قانون فرآیند انتخابی تیم ملی و شایسته سالاری انتخاب شدند و از سوی دیگر تمامی کشتی گیران حاضر در اردو نیز از لیست اعلام شده رضایت قلبی دارند.

وی درباره دلایل انتخاب نشدن پیام بویری فرنگی کار وزن ۷۵ کیلوگرم ایران در رقابت‌های داخل سالن ترکمنستان اظهار کرد: پیام بویری ۱۳ ماه روی تشک به مبارزه نرفته بود و با مجوز شورای فنی توانست در رقابت‌های انتخابی تیم ملی حاضر شود. در کنار او عبدولی طی چند ماه گذشته در رقابت‌های جام جهانی برای ایران کشتی گرفت هر چند که شرایط خوبی نداشت اما به خاطر تیم ملی آمد و برای کشورمان مبارزه کرد. از سوی دیگر عبدولی با تایید پزشکان غایب رقابت‌های انتخابی تیم ملی بود و شورای فنی بر همین اساس تصمیم گرفت برای وی دیدار انتخابی بگذارد.

اشکانی افزود: ما چند سال است در این وزن دچار کمبود هستیم و باید بهترین تصمیم ممکن را اتخاذ می‌کردیم که بر اساس رقابت انتخابی تیم ملی عبدولی راهی فینال شد اما بویری از مقابله با او صرفه نظر کرد و به این ترتیب عبدولی برای حضور در مسابقات جهانی انتخاب شد. این تصمیم شورای فنی بود که عبدولی با سه نفر برتر رقابت‌های انتخابی مبارزه کند و محک خوبی بخورد چرا که معتقدیم رسیدن به دوبنده تیم ملی به هیچ وجه برای هیچ کشتی گیری آسان نیست هر چند که بویری از مبارزه مقابل عبدولی خودداری کرد و با این کار تصمیم شورای فنی و کادرفنی را زیر سوال برد. عبدولی انگیزه زیادی برای کسب موفقیت در رقابت‌های جهانی دارد و مطمئنا تا آغاز این رقابت‌ها به حد آمادگی مطلوب خواهد رسید.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با بیان اینکه احتمال تغییر در نفرات اعزامی به رقابت‌های داخل سالن آسیا وجود دارد، گفت: ما تا زمان اعزام بر اساس مولفه‌های مختلف همچون نظم و انضبط داخل اردو، نحوه تمرینات و … در ترکیب اعزامی ممکن است تغییراتی را اتخاذ کنیم.

اشکانی در ادامه درباره علت عدم انتخاب فرشاد بلفکه فرنگی کار وزن ۷۱ کیلوگرم ایران برای حضور در رقابت‌های جهانی علیرغم قهرمانی در رقابت‌های انتخابی تیم ملی گفت: با تصمیم شورای فنی و کادرفنی تیم ملی گرایی به دلیل داشتن تجربه بیشتر برای حضور در مسابقات جهانی انتخاب شد. او در رقابت‌های انتخابی با آسیب‌دیدگی کشتی گرفت و در نهایت به عنوان نایب قهرمانی رسید. از سوی دیگر بازی‌های داخل سالن آسیا از سطح بالایی برخوردار است و برای ورزش ایران اهمیت دارد به همین دلیل تصمیم گرفته شد که بلفکه راهی این رقابت‌ها شود. علاوه بر رضایت شورا و کادرفنی تیم ملی در اتخاذ این تصمیم، هر دو کشتی گیر نیز از این تصمیم رضایت دارند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره پیش بینی خود از نحوه نتیجه‌گیری ملی پوشان ایران در رقابت‌های جهانی، گفت: تیم‌های قدرتمندی همچون روسیه،‌ آذربایجان، مجارستان، ارمنستان و گرجستان با نفرات مطرح خود در مسابقات جهانی حاضر می شوند. نفرات ما نیز از آمادگی خوبی برای حضور در این رقابت‌ها برخوردارند اما مطمئناً کار سختی در پیش خواهیم داشت. به لحاظ آمادگی بدنی ما همیشه بهتر از رقبا بودیم و آماده‌ایم بهترین نمایش را ارائه دهیم.

اشکانی خاطرنشان کرد: یقینا کشتی‌های بسیار خوبی را از فرنگی‌کاران ایران شاهد خواهیم بود. هدف ما کسب بهترین عنوان در اولین مسابقات جهانی بعد از المپیک ریو است.

وی درباره اضافه شدن سامان طهماسبی به کادرفنی تیم ملی، گفت: طهماسبی از کشتی گیران خوب و با تجربه محسوب می شود که مطمئناً حضور او می تواند کمک زیادی به کادرفنی تیم ملی کند. البته حضور او در مسابقات جهانی پاریس هنوز مشخص نیست اما به دنبال این موضوع هستیم.

اشکانی در پایان با قدردانی از شورای فنی کشتی فرنگی گفت: این شورا با درایت زیادی کمک کرد تا بهترین نفرات برای حضور در مسابقات جهانی انتخاب شوند. جا دارد از تمامی همکاران نیز که زحمات زیادی برای آماده سازی تیم ملی می کشند قدردانی کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا