مدیریت شهری

چرا آسفالت خطوط «بی. آر.تی» بهسازی نمی شود؟

به گزارش شورا‌آنلاین، علیرضا جاوید در مورد سرانجام به‌سازی آسفالت خطوط «بی. آر .تی» با بیان اینکه مشکل جمع شدن آسفالت در معابر پر تردد و به ویژه در ایستگاه‌های اتوبوس تندرو که وزن بالایی دارند و ترمزهای زیادی داشته و در فواصل زمانی نزدیک به یکدیگر تردد می‌کنند، به وفور دیده می‌شود، گفت: بر همین اساس تفاهم‌نامه‌ای میان  معاونت‌های فنی و عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در راستای بهبود مسیر تردد اتوبوس‌ها منعقد شده است.

وی در پاسخ به برخی گلایه‌های رانندگان اتوبوس مبنی بر  بروز برخی مشکلات در پی چین خوردگی آسفالت در طول مسیر و به ویژه در محدود ایستگاه‌ها، با بیان اینکه مسیرهای «بی. آر.تی»  برای به سازی را معاونت حمل ونقل ترافیک تعیین می‌کند، گفت: در حال حاضر چندین مسیر تردد اتوبوس‌های پرسرعت که توسط معاونت حمل ونقل نیاز به به‌سازی داشته معرفی و عملیات تعویض آسفالت آن انجام شده است  و معاونت فنی و  عمرانی بنا به درخواست و نیازسنجی که از سوی معاونت حمل و نقل اعلام می‌شود، عملیات به‌سازی را انجام خواهد داد.

جاوید با یادآوری اینکه اتوبوس‌های «بی. آر.تی» حجیم و سنگین هستند و تردد آنها بر روی آسفالت مشکلاتی ایجاد می‌کند که سعی کردیم با استفاده از روش‌های نوین این مشکل را تا حدودی مرتفع کنیم گفت: مرکز ژئوتکنیک و مقاومت مصالح این معاونت دارای آزمایشگاه‌های زیادی است که کیفیت آسفالت و انواع و اقسام آنرا مورد بررسی تخصصی قرار می‌دهد؛ چراکه معتقدیم باید  متناسب با پیشرفت روز دنیا از انواع و اقسام آسفالت‌ها استفاده شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران افزود: برهمین اساس استفاده از روش‌های "آر سی سی" یا بتن غلطکی، آسفالت های پلیمری و بتن در مسیر تردد اتوبوس‌های تندرو در دستور کار قرار گرفته که براساس اولویت‌هایی که از سوی معاونت حمل ونقل ترافیک اعلام می‌شود این خطوط «بی. آر.تی»  با استفاده از روش‌های فوق الذکر به سازی می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا