اجتماعی و فرهنگی

واکنش امانی معاون شهردار به ادعای جدیدی: سند بدهی ۶۰ میلیاردی کجاست؟/ شهرداری حداککثر ۲۰ هزار میلیارد بدهی دارد

به گزارش شورا‌آنلاین، ناصر امانی در سیصد و شصت و سومین جلسه شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران اداره امور اجرایی شهر را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

وی افزود: درخواست ما این است که اعضای شورای شهر شهرداری را به واگذاری امور به بخش خصوصی تشویق کرده و با این موضوع مخالفت نکنند.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با ارائه درخواستی از اعضای شورای شهر تهران مبنی بر تحویل اسناد احتمالی در رابطه با بدهی‌های شهرداری اظهارکرد: درخواست ما این است که اگر هر کدام از اعضای شورای شهر تهران سندی مبنی بر بدهکاری ۶۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری را در اختیار دارند، این اسناد را به واحد‌های نظارتی تحویل دهند.

امانی ادامه داد: این سند‌ها به شهرداری نیز ارسال شود تا ما نیز در جریان این بدهی‌ها قرار بگیریم.

وی در خصوص رقم بدهی شهرداری تهران تصریح کرد: حداکثر بدهی شهرداری تهران ۲۰ هزار میلیارد تومان است و ارقام دیگر قابل پذیرش نیست.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با اشاره به بدهی بالای وزارتخانه‌ها تصریح کرد: یکی از وزارتخانه‌ها اکنون ۳۵ هزار میلیارد تومان بدهی دارد و این رقم به هیچ وجه قابل مقایسه با بدهی شهرداری نیست.

امانی تاکید کرد: طی ۱۰ سال گذشته، ۱۳۰ هزار میلیارد تومان در شهر تهران هزینه شده و بدهی‌های شهرداری در قبال این هزین‌ها اندک است.

وی از فعالیت ۲ هزار پیمانکار در سطح شهر تهران خبرداد و گفت: در حال حاضر شاهد همکاری ۲ هزار پیمانکار با شهرداری تهران هستیم و این طبیعی است که شهرداری بدهی‌هایی داشته باشد.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران بیان کرد: نه تنها دارایی‌های شهرداری طی سال‌های اخیر کاهش نیافته بلکه این دارایی‌ها ۲.۵ برابر نیز شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا