ورزشی

واکنش تاج به شایعه چینش داوران توسط رئیس فدراسیون فوتبال

به گزارش شورا‌آنلاین، مهدی تاج، رئیس فدراسیون در حاشیه مراسم افتتاحیه کلاس ناظران فوتبال لیگ برتر و دسته اول فوتبال در ابتدا درباره وضعیت تیم های ملی گفت: جوانگرایی خوبی در تیم های ملی بزرگسالان و تیم ملی امید اتفاق افتاده است. تیم ملی زیر ۲۳ سال که در حال حاضر در مسابقات مرحله مقدماتی قهرمانی زیر ۲۳ در قرقیزیستان است، با  22 بازیکن زیر ۲۳ سال شرکت کرده ایم. سعی داریم این تیم را برای مسابقات ۲۰۲۰ آماده کنیم تا پشتوانه خوبی در تیم ملی بزرگسالان داشته باشیم.

وی در ادامه درباره وضعیت داوری کشور گفت: خوشبختانه ارزیابی من درباره وضعیت داوری خوب است، چرا که در مسیر درستی قرار گرفته است. با تلاش های اصفهانیان و کامرانی فر اتفاقات خوبی در زمینه جوانگرایی در داوران رخ داده است.

تاج در ادامه بیان کرد: جامعه داوری احتیاج به آرامش دارند. همه با هم باید این مسیر را برای داوران هموار کنیم. همچنین رسانه نیز باید تلاش کنند تا این بستر فراهم شود و داوران در شرایط خوب روحی و روانی بتوانند قضاوت کنند. آنچه مسلم است رحم و ترحم در قضاوت و نظارت منطقی ندارد، چرا که داوران قاضی زمین سبز هستند.

رئیس فدراسیون در ادامه درباره افزایش حق الزحمه داوران در فصل جدید گفت: قصد داریم در فصل ۹۷-۹۶ حق الزحمه داوران، ناظران در تمام لیگ های کشور را افزایش دهیم. معتقدم ابتدا باید مشکلات را دسته بندی کرد و سپس بهترین راه را برای حل کردن آن  پیدا کرد. 

تاج در ادامه افزود: داوران براساس نمرات و عملکردی که در رقابت ها داشته اند برای قضاوت در مسابقات انتخاب می شوند. من زمانی مع رئیس کمیته داوران بودم، هیچ توصیه ای برای اینکه کدام داور بازی را قضاوت کند، نکرده ام. تلاشمان در فصل جدید این است که فصل پیش رو را با دستمزد جدید شروع کنیم. کلیات آن را در این خصوص مصوب شده است. 

رئیس فدراسیون در پایان ضمن تشکر از کمیته و دپارتمان داوران گفت: از روسای قبلی کمیته داوران که در گذشته فعالیت داشته اند تقدیر و تشکر می کنم. خدمات این عزیزان را پاس می داریم.  همچنین از شما ناظرین تشکر ویژه ای دارم که در این کلاس حضور یافتید تا به جامعه داوری کمک کنید و باز هم تاکید می کنم که رحم، رفاقت و ترحم در قضاوت و نظارت جایی ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا