اجتماعی و فرهنگی

تلاش شهرداری تهران برای افزایش معنویت در خانواده‌های بازنشسته

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین مصطفی منتظرالمهدی در آیین اختتامیه دومین دوره مسابقات قرآنی بازنشستگان شهرداری تهران با تاکید بر استفاده از توان و تجربه بازنشستگان در همه ابعاد تصریح کرد: سازمان تلاش می کند بستر لازم در جهت ارتقاء سطح معنوی خانواده های بازنشستگان فراهم شود که در همین راستا و با توجه به اهمیت و نقش بی بدیل قرآن در سلامت خانواده ها مسابقات قرآنی ویژه بازنشستگان برگزار می شود.

وی افزود: این مسابقات در دوره نخست در پنج رشته برگزار شد؛ اما به حمدالله در این دوره در ۱۰ رشته و با حضور ۷۰۰ خانواده بازنشسته برگزار شده است در حقیقت نسبت به سال گذشته جمعیت سه برابر شده است و برگزاری این مسابقات در ماه مبارک رمضان زمینه مناسبی را برای استفاده بیش از پیش از خیرات و برکات قرآن کریم فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: سازمان بازنشستگی شهرداری تهران در حوزه معنوی سازی فضای خانواده ها برنامه هایی از جمله استفاده از اماکن متبرکه شهر تهران مانند حرم حضرت عبدالعظیم را در دستور کار دارد که امیدواریم رایزنی ها در این زمینه هرچه سریع تر نتیجه بدهد و دراین هدف پیشگام شویم.

به گزارش ایسنا در بخش دیگری از این مراسم حجت الاسلام و المسلمین ناصحی رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با معرفی ماه رمضان به عنوان با فضیلت ترین و برترین ماه گفت: عمده ترین دلیل برتری ماه مبارک رمضان نسبت به سایر ماه ها نزول قرآن در این ماه است. علاوه بر قرآن تمامی کتب آسمانی در این ماه بر انبیاء الهی نازل شده اند.

وی افزود: بی تردید قرآن نقشه راه انسان است و نور هدایت که هرچه از برکات آن در زندگی استفاده کنیم قطعا شاهد رشد و تعالی خواهیم بود، باید شهر خود را نیز تبدیل به شهری قرآنی کنیم همانند گذشته و در دوران صفویه دورتا دور شهر تهران دیواری بوده با ۱۱۴ برج به نیت ۱۱۴ سوره قرآن کریم که نشان دهنده قرآنی بودن این شهربود، باید تلاش کنیم امروز نیز تهران را به شهری قرآنی تبدیل کنیم.

 

وی ادامه داد: در شورای اسلامی شهر تهران نیز یکی از عمده ترین موضوعات مطرح شده بحث قرآن و تبدیل شهر تهران به یک شهر قرآنی است و در همین ر استا امروز در تمامی ۳۵۴ محله تهران یک خانه قرآن ایجاد شده است تا در آشنایی شهروندان با قرآن در حوزه های مختلف مانند تلاوت و تفسیر نقش موثری را ایفا کند.

حجت الاسلام ناصحی با اشاره به ساخت شهر قرآنی در اراضی عباس آباد شهر تهران گفت: این باغ قرآنی مجموعه عظیمی است که در تمامی دنیا نمونه ای ندارد، برای ساخت آن حتی کارشناسان به کشورهای مصر و مالزی سفر کرده اند تا بهترین شهر قرآنی در تهران ایجاد کنیم امیدواریم این مجموعه با همت شهروندان تهرانی ساخته شود و در ارتقاء فرهنگ قرآنی نقش موثری داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا