شورای شهر

شجاع پوریان:به دلیل اقلیت بودن اصلاح‌طلبان، امکان اثرگذاری روی بسیاری از تصمیمات شورا و مدیریت شهری ممکن نبود/علیرغم تأیید صحت انتخابات همچنان بر طبل عدم شفافیت می‌کوبند!

به گزارش شورا‌آنلاین، ولی‌الله شجاع پوریان در جلسه امروز شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه چهار سال فرصت خدمتگزاری در شورای چهارم به پایان رسید٬گفت: خرسندم که در عمل به سوگندنامۀ اعضای شورا، در حفظ امانت، انجام وظایف و خدمت در حد توان کوشیدم. آخرین نطق خود را در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با بیان چند نکته تقدیم می‌کنم.

این عضو شورای شهر حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری را ، معنادار و عبرت‌آموز دانست و خاطرنشان کرد: مردم کشورمان به عنوان پرچم‌دار مردم‌سالاری دینی در منطقه، این بار نیز انتخابی آگاهانه و سرنوشت‌ساز داشتند و در پاسخ به دم مسیحایی رییس دولت اصلاحات، و سفارش آیت الله هاشمی رفسنجانی، با تَکرار انتخاب دکتر روحانی نشان دادند که منش عقلانیت، تساهل و تسامح، شایسته‌سالاری و قانون‌گرایی را بر هر مسلک و سلوکی ترجیح می‌دهند.از این رو، شایسته است دولت دوازدهم با انتخاب کابینه و وزرایی همسو با رأی و مطالبه مردم، پاسخی شایسته به اعتماد و انتخاب ملت ایران بدهند.اصلاح طلبان به دنبال سهم‌خواهی نبوده و نیستند، اما بستن کابینه‌ای کارآمد،بدون تعارف و رودربایستی، نیز احترام به سرمایه اجتماعی ۲۴ میلیونی، حق مسلم مردم است.  

او با اشاره به اتهاماتی که در مورد صحت انتخابات وجود دارد٬ افزود:با وجود گذشت دو ماه از برگزاری انتخابات، فضای رقابت، اتهام‌پراکنی و تخریب هنوز به پایان نرسیده و دوگانگی است.افرادی که تا چندی پیش حتی اشاره به لزوم سلامت انتخابات و دعوت به انتخابات آزاد و عادلانه را به مثابه تضعیف نظام و همنوایی با بیگانگان تفسیر می‌کردند، امروز به رغم تأیید صحت انتخابات توسط نهادهای مسئول اجرایی و نظارتی، همچنان بر طبل عدم شفافیت و ابهام‌افکنی می‌کوبند! در انتخابات اخیر،  به روشنی اثبات شد که همه هجمه‌ها و فشارهای سنگین در ده سال گذشته در رسانه ملی و تریبون‌های عمومی، ذره‌ای از اعتماد مردم نسبت به اصلاح‌طلبان نکاسته است.

شجاع پوریان موفقیت مطلق لیست امید در کسب اعتماد شهروندان تهرانی، مایه مباهات و افتخار اصلاح‌طلبان خواند و افزود: انتظار می‌رود با حفظ این سرمایه بزرگ اجتماعی، منتخبان شورای پنجم، از فرصت چهارساله پیش رو، برای حل مشکلات شهر تهران و افزایش رضایتمندیِ زیستن در کلانشهر تهران  تلاش کنند. انتخاب شهردار به عنوان مهم‌ترین مسئولیت منتخبان جدید، آغاز راهی است که می‌تواند تهران را از شرایط وخیم و ناگواری که در آن گرفتار آمده، نجات دهد. انتخاب شهرداری باتجربه و کارآمد، متخصص و دارای بینش راهبردی، پاکدست و فسادستیز، اهل تعامل با نهادهای مختلف و واجد مشی دموکراتیک، و بدون چشمداشت رسیدن به مناصب دیگری همچون ریاست‌جمهوری، مطالبه بحق شهروندان تهرانی است.

این عضو شورای شهر٬ چهارمین دوره شورا را، آزمونی سخت برای اصلاح طلبان خواند و تصریح کرد:  گرچه به دلیل  اقلیت بودن اصلاح‌طلبان، امکان اثرگذاری روی بسیاری از تصمیمات شورا و مدیریت شهری ممکن نبود، اما خرسندیم با اصلاح و پایه‌گذاری بسیاری  از ساختار ها در سال اول، به‌ویژه تقویت بدنه کارشناسی شورا،  مسئولیت خویش را در عمل به وظایفمان ادا کردیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا