اجتماعی و فرهنگی

دفاعیه وزارت کشور در مقابل انتقادات شهرداری و شورا/کمک ۱۹ هزار میلیاردی و تضمین اوراق ۱۰ هزار میلیاردی مترو توسط دولت

به گزارش شورا‌آنلاین، مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور در یک یادداشت رسانه ای با رد برخی اخبار منتشر شده در برخی رسانه هابا تیتر: "دولت مترو را ورشکسته کرد" با مضمون عدم حمایت دولت از متروی تهران اعلام کرد:

"از ابتدای شروع طرح احداث متروی تهران تاکنون و بر اساس مبالغ مصوب در بودجه های سنواتی با عنوان طرح های تملک دارایی سرمایه ای، دولت به تعهدات خود عمل نموده و مبلغ ۱۹،۰۹۲میلیارد ریال به متروی تهران پرداخت نموده است. همچنین شهرداری تهران مبلغ ۱۰۰۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت انتشار نموده که تضمین باز پرداخت ۵۰  درصد اصل و سود آن بر عهده دولت می باشد. به علاوه تامین مالی خط ۴ متروی تهران از طریق فاینانس و به مبلغ ۹۶۵ میلیون دلار انجام شد که دولت در حال بازپرداخت ۵۰ درصد اصل و هزینه های بالاسری می باشد.
 در خصوص کمک به شرکت بهره برداری، در حال حاضر اقدامات لازم برای تامین و خرید ۶۳۰ دستگاه واگن مترویی به ارزش ۶۳۰ میلیون یورو توسط دولت در حال انجام می باشد. همچنین طبق مصوبه اخیر شورای اقتصاد به شماره ۱۱۹۳۵۲۶ مورخ ۸-۳-۹۶ مبلغ ۹.۸  سنت برای هر سفر مترویی و در کل مبلغ ۱،۴۲۱،۵۰۰،۰۰۰ دلار سهم متروی تهران در نظر گرفته شده که طی سالهای بهره برداری از طرف دولت پرداخت خواهد شد."

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا