استان

مصائب و مشکلات مترو مشهد

به گزارش شورا‌آنلاین، غلامرضا بصیری پور در تشریح آخرین وضعیت خطوط متروی شهر مشهد گفت: قطار شهری مشهد بر اساس طرح جامع حمل و نقل شهری احداث شده است. بر همین اساس چهار خط ریلی برای مشهد پیش بینی شده است که از آن جمله می‌توان به خطوط یک، دو، سه و چهار اشاره کرد.

وی افزود: در شورای چهارم و با توجه به معضل حمل و نقل شهر مشهد، اعضا توجه ویژه‌ای را به توسعه خطوط مترو داشته و بر همین اساس خط دو مترو مشهد نیز به پایان رسید. احداث خط یک از شورای اول کلید خورد و در ادامه نیز مورد بهره برداری قرار گرفت.

بصیری پور ادامه داد: خط سه متروی مشهد نیز بر اساس طرح جامع حمل و نقل شهری بوده، ضمن اینکه شورای چهارم پیش بینی های لازم را برای احداث خط چهار در دستور کار خود قرار داده است. خطوط بعدی متروی شهر مشهد نیز در شوراهای دوم، سوم و چهارم مورد تصویب و مراحل احداث این خطوط در دستور کار قرار گرفت.

نایب رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به کمبود واگن برای خطوط مترو مشهد گفت: در این زمینه امیدواریم دولت به تعهدات خود در این بخش توجه کند؛ چرا که ما با مشکل عمده ای در این زمینه رو به رو هستیم. شورای بعدی مشهد خطوط مترو شهر را به پایان رسانده و علاوه بر آن احداث خطوط جدید را در دستور کاری خود قرار دهند.

وی از اتصال شهر گلبهار به مشهد در آینده خبر داد و افزود: فاصله این دو شهر حدود ۴۰ کیلومتر بوده که شورای چهارم بنا دارد این دو شهر را از طریق مترو به یکدیگر  متصل کند.

بصیری پور در ادامه با اشاره به اینکه احداث خط سه متروی شهر مشهد بالغ بر ۶۰۰۰ میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت گفت: این در حالی است که هزینه یک سال شهرداری مشهد حدود همین میزان است که امیدواریم دولت یازدهم که تعامل خوبی را با مدیریت شهری مشهد داشته است بتواند اعتبارات لازم را در اختیار شورا قرار داده تا شاهد توسعه خطوط مترو شهر مشهد باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا